ေပါက္ကရ ေလးဆယ္

Subscribe:

Saturday, December 26, 2015

ဘႀကီးေအာင္ ပေဟဠိႏွင့္ ကဗ်ာမ်ား၏ခ်စ္ပံုျပင္

မိုးသားဖြဲဖြဲတို႔သည္ လမ္းေပၚရွိ ေရအိုင္ကြက္ေလးမ်ားေပၚသို႔ ဖြဖြညင္သာစြာတို႔ထိလွ်က္ရွိသည္။ လမ္းေဘးတဖက္တခ်က္ရွိ ခါးေစာင္းခန္႔ျမင့္ေသာ ျမက္ရိုင္းတို႔က ေလႏွင့္အတူ ယိမ္းထိုးေနၾကသည္။ မိုးဖြဲဖြဲေအာက္ ထီးမပါပဲလမ္းေလွ်ာက္ရသည္မွာ သူ႔အတြက္ အရာရာေမ့ေပ်ာက္ျခင္းႏွင့္အတူ စိတ္ခ်မ္းေျမ့မႈအား တဒဂၤခံစားရေစသည္။ မိုးေရစက္မ်ားေၾကာင့္ သူ၀တ္ထားသည့္ တိုက္ပံု စိုထိုင္းလာေသာ္လည္း မိုးနံ႔သင္းသည့္ လတ္ဆတ္ေသာေလအား ရွဴရိွဳက္ကာ ေလကိုဆန္၍ လမ္းေလွ်ာက္ရသည့္ အရသာကို ကေလးငယ္ပမာ သူျမတ္ႏိုးသည္။ မိုးတစတစသည္းလာျခင္းႏွင့္အတူ ေလကလည္း ပိုျပင္းလာသည္။ သူ၀တ္လာသည့္ ေယာပုဆိုးက ေလျပင္းေၾကာင့္ ေနာက္သို႔ တျဖတ္ျဖတ္လြင့္ေနသည္။ ခဏၾကာေသာအခါ သူ႔တကိုယ္လံုး ရႊဲရႊဲစိုသြားသည္။ မိုးတိတ္သြားေသာအခါ လမ္းေပၚတြင္ ေျခက်င္း၀တ္ျမွဳပ္ခန္႔ ေရတို႔တင္က်န္ခဲ့သည္။ မိုးကား လမ္းေပၚမွေန၍ မ်က္စိတဆံုး လွမ္းျမင္ေနရသည့္ လယ္ကြင္းျပင္သို႔ ေလႏွင့္အတူ ျမဴးတူးစြာ လိုက္ပါသြားေလသည္။ ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလံုးကား စိမ္းစိုလန္းဆန္းလွ်က္ပင္။ သူ႔ရင္တြင္းသို႔ ကာရန္တခ်ိဳ႕ အစီအရီ ၀င္ေရာက္လာသည္။ မိုးေရေအာက္၌ ကေလးတစ္ေယာက္ပမာ ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးတူးခဲ့ေသာ သူ႔အတြက္ ထိုေန႔က ကေလးကဗ်ာႏွစ္ပုဒ္ ရလိုက္သည္။ အခ်ိန္ကား ၁၉၃၁ ခုႏွစ္။

၁၉၃၀ခုႏွစ္မတိုင္ခင္ထိ သူ႔ဘ၀တြင္ ခိုင္မာေသာ ယံုၾကည္မႈျဖင့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားစြာရွိခဲ့သည္။ ကြမ္းျခံကုန္းရွိ သာမန္ကုန္သည္မိသားစုမွ ေမြးဖြားလာေသာသူသည္ သူ၏အသိုင္းအ၀ိုင္းတြင္ အထူးခၽြန္ဆံုးလူငယ္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခံရရန္ သက္ေသျပႏိုင္ခဲ့သည္။ ပ်ိဳတိုင္းၾကိဳက္သည့္ ႏွင္းဆီခိုင္ မဟုတ္ေသာ္လည္း အလားအလာရွိသူအျဖစ္ သမီးရွင္မ်ားစြာ၏ စိတ္၀င္စားမႈကို ခံခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္ တကၠသိုလ္မေရာက္ခင္ကာလထိ သူ႔ႏွလံုးသားအား ဖ်ားေယာင္းႏိုင္သည္မွာ စာေပမွလြဲ၍ တျခားမရွိခဲ့။ လကၤာပန္းကံုးတို႔ျဖင့္ သူ႔ကမၻာသည္ သာယာမႈအေပါင္း ခေညာင္းေနခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က ေနာင္တခ်ိန္တြင္ ေ၀ဒနာတို႔အား ကာရန္ျပဳ၍ ကဗ်ာဖြဲ႕ရလိမ့္မည္ဟု သူေယာင္၍ပင္ အိပ္မက္မမက္ဖူးခဲ့ေခ်။ ကဗ်ာအား ျမတ္ႏိုးျခင္းႏွင့္အတူ ကဗ်ာရွင္အား ခ်စ္ခင္စံုမက္ျခင္းျဖင့္ အျပန္အလွန္ ျဖစ္တည္ခဲ့ေသာ သူႏွင့္ခင္တို႔၏ ဖူးစာကား မၾကာေသာကာလတြင္ မင္ရည္က်ဲ၍ စာလံုးမသဲကြဲသည့္ အျဖစ္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ခဲ့ေလသည္။ ခြဲခြာျခင္း၏ ေသာကသည္ သူ႔ကဗ်ာအား ေ၀ဒနာျဖင့္ ဖြဲ႕သီေစခဲ့သည္။
ကိုယ္စား
လြမ္းေငြ႕ေ၀သည္
ေႏြရာသီတြင္း၊ ခ်စ္ေဘာ္ခ်င္းႏွင့္
ေကြကြင္းခဲ့ရ - လ်င္ေသာေၾကာင့္။
တမ္း၍ေဖြသည္
ေငြလႊာျဖဴဆြ၊ လက္ေရးလွကို
စြန္းစေတြ႕လို - လ်င္ေသာေၾကာင့္။
ခ်မ္းေျမ့ေျပသည္
ေျဖဖြယ္မဆံုး၊ စာတစ္လံုးကို
ခ်ိဳျပံဳးကိုယ္စား - ျမင္ေသာေၾကာင့္။
မင္းသု၀ဏ္
ပိုးတိုက္ပံု၊ ပိုးပုဆိုးတို႔ ၀တ္ဆင္၍ ေက်ာင္းတက္ခဲ့သည့္ ဘ၀မွသည္ ဖ်ဥ္ၾကမ္းတိုက္ပံု၊ ေယာပုဆိုးျဖင့္ ေက်ာင္းတက္ရသည့္ ဘ၀သို႔ ေရာက္ရွိသည့္အခ်ိန္၀ယ္ သူႏွင့္ခင္သည္ ထိစပ္သည္ဟု ထင္ရေသာ္လည္း အလွမ္းကြာေသာ မိုးႏွင့္ေျမဘ၀မွသည္ ကမၻာျခားသည့္ တာ၀တႎသာႏွင့္ မဟာအ၀ီစိႏွယ္ ျဖစ္ခဲ့ရေလသည္။ သာမန္ကုန္သည္မ်ိဳးရိုးမွ ဆင္းသက္လာေသာ သူႏွင့္ ဗန္႔က်ီၿမိဳ႕၀န္မ်ိဳးရိုးမွ ဆင္းသက္လာေသာ ခင္သည္ ကံၾကမၼာက်ီစယ္၍ ကံ့ေကာ္ေတာအလယ္၌ ဆံုေတြ႕ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ မိဘမ်ား စီးပြားပ်က္သည့္အခါ ကံ့ေကာ္ရိပ္မွ လယ္ေတာဆီသို႔ သူျပန္ခဲ့ရသည္။ သူ႔ႏွလံုးသားကား ကံ့ေကာ္ေတာ၌ က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ ႏွလံုးသားေဟာင္းေလာင္းႏွင့္သူသည္ အမ်ိဳးသားေက်ာင္း၌ ေခါင္းေလာင္းထိုးရသည့္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ျဖစ္ေနသည္။ အဂၤလိပ္အစိုးရအေရးပိုင္တစ္ဦး၏ သမီးႏွင့္ အမ်ိဳးသားေက်ာင္းဆရာေလး တစ္ဦးနီးစပ္ရန္မွာ ထိုေခတ္ထိုကာလက ဘုရားဆုပန္သည္ထက္ ပိုခက္သည္မဟုတ္ပါလား။
ႏွစ္ဇာတ္တစိတ္
ေသာက္ေရာင္ျခည္ေက်ာ္၊ ေန၀န္းေပၚက
ကမ္းေမာ္အထြတ္၊ ေစတီျမတ္၀ယ္
ဆြမ္းကပ္ပန္းတင္၊ သြန္းေရစင္ႏွင့္
မဂၢင္ေဖာင္မင္း၊ ဖြဲ႔ဖန္ဆင္းဘို႔
စိတ္ခ်င္းခင္ႏွင့္ - ေမာင္အတူ။ ။
ေရာင္စံုတိမ္ေသြး၊ ညေနေအးက
ရီးေလးသံခ်ိဳ၊ သာယာဆိုလ်က္
ႏြယ္ညိဳပန္းလွ်င္၊ ေ၀ေ၀ဆင္၍
ျမစ္ျပင္ဂယက္၊ ေနျခည္လက္၀ယ္
ေရႊတက္ၿမိဳင္ၿမိဳင္၊ ေငြရြက္ၿပိဳင္ႏွင့္
လိႈင္လႈိင္ေပ်ာ္ခင္း၊ ရႊင္ရႊင္က်င္းဘို႔
စိတ္ခ်င္းခင္ႏွင့္ - ေမာင္အတူ။ ။
သို႔တမူလည္း၊ ႏြဲ႔လ်ၾကည္းကား
ျဖင့္ပည္းေရြေဘာ္၊ ျပႆဒ္ေပ်ာ္သည့္
ေမာင္ေသာ္မွာကား၊ တင္းကုပ္ၾကား၀ယ္
ေပ်ာ္ပါးအလ်င္း၊ မရွိကင္းသည့္
ဇာတ္ခ်င္းခင္ႏွင့္ - ေမာင္မတူ။ ။
မင္းသု၀ဏ္
စြယ္ေတာ္ရိပ္၀ယ္ ျပန္လည္ေခၽြးသိပ္ခြင့္ရသည့္ သမယ၌ ခင္ႏွင့္ ယခင္ကကဲ့သို႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေတြ႔ဆံုခြင့္ မရေတာ့ေခ်။ ဖခင္ျဖစ္သူ အေရးပိုင္မင္း အရွိန္အ၀ါ၊ ပညာအရာ၌ လူတကာထက္ ေခါင္းတစ္လံုးစာ ပိုျမင့္သည့္ အစ္ကိုေလးေယာက္၏ အရွိန္အ၀ါတို႔ေၾကာင့္ ခ်စ္သူႏွစ္ဦးမွာ ျမင္လ်က္ႏွင့္ မၾကင္ရသည့္ အျဖစ္သို႔ ဆိုက္ေရာက္လာခဲ့သည္။ မတတ္သာ ခပ္ခြာခြာေနရသည့္ဘ၀တြင္ ခင့္အေပၚ ခ်စ္ျခင္းႏွင့္အတူ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈ၊ သ၀န္တိုမႈတို႔က သူ႔စိတ္ထဲသို႔ မဖိတ္ေခၚပဲ ၀င္ေရာက္လာခဲ့သည္။ အေျခအျမစ္ၾကီးသည့္ ပေဒသရာဇ္သမီးျဖစ္ေသာ ခင့္အား ခ်စ္သူခင္သူ ၀ိုင္း၀ိုင္းလည္လ်က္ရွိသည္။ ထိုေၾကာင့္ မိမိမွလြဲ၍ တျခားေယာက်ၤားေလး သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ တြဲသြားတြဲလာခြင့္ ရထားသည့္ ခင့္အား သူစိတ္ေကာက္မိသည္။
ႏွင္းဆီပြင့္
လယ္ေတာကအျပန္
ပန္ခ်င္တယ္ ခေရဖူးဆိုလို႔
ေမာင္ခူးကာေပး။
မနက္တုန္းဆီက
ေက်ာ့ဆံုးကို ေမာင္ျမင္ေတာ့
သူ႔ဆံပင္ ႏွင္းဆီပြင့္ေတြနဲ႔
ဂုဏ္တင့္တယ္ေလး။ ။
မင္းသု၀ဏ္
ျမင္သာျမင္၊ မၾကင္ရသည့္ ဒုကၡအား မခံစားႏိုင္သည့္အဆံုး ခင္ႏွင့္နီးစပ္ခြင့္ရရန္ အကူအညီေပးႏိုင္မည့္ ပုဂၢိဳလ္ကို သူအားကိုးမိသည္။ အႏွီပုဂၢိဳလ္ကား ခင္တို႔အိမ္ႏွင့္ ေရႊလမ္းေငြလမ္း ေဖာက္ထားျပီးျဖစ္သည့္ ခင့္အစ္မ၏ ခင္ပြန္းေလာင္းျဖစ္သည္။ စာေရးေဖာ္ေရးဖက္ ျဖစ္သည့္အျပင္ သူ၏ ဆရာလည္းျဖစ္သည့္အတြက္ အႏွီပုဂၢိဳလ္အား မ်က္စိမွိတ္ယံုၾကည္မိခဲ့သည္။ အႏွီပုဂၢိဳလ္၏ အားေပးစကားမ်ားတြင္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႀကီးမားစြာ သာယာမိခဲ့သည္။ အႏွီပုဂၢိဳလ္ေပးေသာ အိပ္မက္တို႔ကို ယံုယံုၾကည္ၾကည္ ဆုပ္ကိုင္လ်က္ သူတို႔ခ်စ္သူႏွစ္ဦး၏ အနာဂတ္အတြက္ ပညာေရး၌ အစြမ္းကုန္ လံု႔လစိုက္ထုတ္ခဲ့သည္။ ထိုသို႔ယံုၾကည္မိသည္ကပင္ ခင္ႏွင့္ တဘ၀စာ ေ၀းရမည့္ အျဖစ္တို႔ ဆိုက္ေရာက္လာလိမ့္မည္ကို သူလံုး၀မသိခဲ့ေပ။ သူ၏ ေက်းဇူးတင္မႈထက္ အနာဂတ္တြင္ တစ္သက္လံုး ပတ္သက္ရမည့္ ေယာကၡမေလာင္း၊ ေယာက္ဖေလာင္းမ်ား၏ ယံုၾကည္မႈကို ထိုပုဂၢိဳလ္ေရြးခ်ယ္သြားသည့္ အခ်ိန္တြင္ သူ၏ကမၻာၿပိဳက်သြားခဲ့ရသည္။ လက္တုန္႔ျပန္ခြင့္မရွိသည့္ ေဒါသတို႔အား စာေပျဖင့္ ေျဖေဖ်ာက္ရန္ သူအႏိုင္ႏိုင္အားတင္း၍ ႀကိဳးစားခဲ့ရသည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ သူ၏စာေပသည္ ေဒါသမသင့္ေစရ။ အဆိုပါျဖစ္ရပ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့သည့္ သူ႔ဘ၀အား ေဖာ္ညႊန္းသည့္ စာတစ္ပုဒ္ သူ႔ကေလာင္ဖ်ားမွ ထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။ ေခါင္းစဥ္မွာ “ ဘႀကီးေအာင္ညာတယ္”။
ဘႀကီးေအာင္ေၾကာင့္ သူတို႔ခ်စ္သူႏွစ္ဦး၏ အေျခအေန ပိုမိုဆိုးရြားလာခဲ့သည္။ အနာဂတ္အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားသည့္ သူ႔အတြက္ ကဗ်ာသည္သာ ထြက္ေပါက္၊ ကဗ်ာသည္သာ ေျဖသိမ့္ရာ၊ ကဗ်ာသည္သာ ရင္ဖြင့္စရာ ျဖစ္ေနခဲ့သည္။
ခြင့္မသာ
မၾကင္သာသည္၊ ခင္ပါလ်က္လည္း
ပင္ထက္လွ်ံ၀င္း၊ ဇင္ေငြမင္းသို႔
ၾကဴသင္းေ၀သီ - ျမင့္ေသာေၾကာင့္။
မတမ္းသာသည္၊ လြမ္းပါလ်က္လည္း
မိုးထက္ေရာင္ဖံုး၊ လတႏႈန္းသို႔
ခ်ိဳျပံဳးေ၀သီ - ျမင့္ေသာေၾကာင့္။
မေခၚသာသည္၊ ေၿမာ္ပါလ်က္လည္း
ေတာင္ထက္ေငြေသြး၊ ႏွင္းျဖဴေဖြးသို႔
ၾကည္ေအးေ၀သီ - ျမင့္ေသာေၾကာင့္။
မင္းသု၀ဏ္
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့ေသာ ဘ၀သည္ ေ၀ဒနာတို႔အား စိတ္အာရံုတြင္းသို႔ တံခါးဖြင့္၍ ဖိတ္ေခၚသည္။ ခင့္ထံမွ စာမလာသတင္း မၾကားရေသာအခါ ဗ်ာပါဒတို႔က တေန႔တျခား သူ႔အား ဖိစီးလာခဲ့သည္။ အစဥ္ရစ္၀ိုင္းေနသည့္ မ်က္ရည္စတို႔အား လူေရွ႕သူေရွ႕ စီးမက်ရန္ မာန္တင္းေနရသည့္ အျဖစ္သည္ သူ႔အား လက္ရွိဘ၀တြင္ ရွင္သန္ခ်င္စိတ္ ကုန္ခန္းလာေစခဲ့သည္။ ရင္တြင္းမဆန္႔ေသာ ေ၀ဒနာတို႔အတြက္ ခ်စ္သူရင္ခြင္၌ ေခါင္းထိုး၍ ကေလးတစ္ေယာက္ႏွယ္ ေအာ္ဟစ္ငိုယိုခ်င္စိတ္တို႔ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ အႏုပညာသမား၏ စီးက်ခြင့္မရေသာ မ်က္ရည္တို႔သည္ ကဗ်ာအျဖစ္ စာမ်က္ႏွာေပၚ၌ ေပၚထြက္လာေတာ့သည္။
တြယ္ရာမဲ့
မထန္သာသည္
သူ႔မွာကၽြန္တြက္၊ ဆံတရြက္မွ်
ခ်စ္သက္ခ်စ္ေငြ႕ - မက်န္၍။
မပန္သာသည္
သူ႔မွာကၽြန္တြက္၊ ျမဴတစက္မွ်
ခ်စ္သက္ခ်စ္ေငြ႕ - မက်န္၍။
ျမကန္သာစည္
ဒုမၼာၾကာေတာ၊ ပြင့္မွေလ်ာသည့္
ဟိုေမ်ာသည္တင္၊ ၾကာခ်ပ္သြင္သို႔
ရွစ္ခြင္ရွစ္ဖက္၊ ခရီးထြက္သည္
တြယ္သက္တြယ္ေငြ႕ - မက်န္၍။ ။
မင္းသု၀ဏ္
သူ၏ ေ၀ဒနာတို႔အား ကဗ်ာမ်ားမွ တဆင့္ ျမင္ရသည့္ ခင္သည္ ကဗ်ာမ်ားျဖင့္ပင္ သူအားႏွစ္သိမ့္ ေခ်ာေမာ့ေပးခဲ့သည္။ ခင္၏ ကဗ်ာမ်ားသည္ သူ႔အားေ၀ဒနာတိုးေစသကဲ့သို႔ အားလည္းျဖစ္ေစခဲ့သည္။ မျဖစ္ႏိုင္သည့္အရာအား လက္ေလွ်ာ့သင့္ေၾကာင္း လူတကာတိုက္တြန္းေနသည့္ ၾကားကပင္ ခင္၏ကဗ်ာမ်ားေၾကာင့္ သူ႔ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တို႔ ျပန္လည္နလံထလာခဲ့သည္။ ယဥ္ႏုႏြဲ႕ေႏွာင္းေသာ အလွပိုင္ရွင္ ခင့္ကဲ့သို႔ သူမ၏ကဗ်ာမ်ားကား ႏြဲ႔ေႏွာင္းလွေခ်သည္။
ေလညွင္းလသာ၊ လေရာင္၀ါ၌
ဘယ္ညာႏြဲ႔ႏြဲ႔၊ ခ်မ္းဖြယ္ငဲ့၍
အိုဘဲ့ၾကင္ဦး၊ မယ့္သက္ဦးရယ္
ၾကည္ႏူးခ်ဳိသာ၊ ပြင့္လိုပါလည္း
မယ့္မွာဇာတ္ျခား၊ ကုမုဒ္ဖြားမို႔
ေန႔အားမပြင့္၊ လေရာင္ႏွင့္မွ
ထူးတင့္ၾကဴစြာ၊ ပြင့္ရပါဟု
တီတာသာညွင္း၊ ေျဖစဥ္တြင္း၀ယ္
ေနမင္းေပၚခ်ိန္ - ေရာက္ခဲ့၏။ ။
ေန၀င္ေမာင္ငိုက္၊ လမိုက္မယ္ငံု
မၾကံဳအခြင့္၊ ၾကင္ေရးဖင့္ခဲ့
သို႔ႏွင့္ေနရာ၊ တေန႔ခါ၀ယ္
ေရႊၾကာပဒံု၊ တပြင့္တံုမွ
၀တ္မႈံဆင္သ၊ နတ္မယ္လ်သည္
၀င္းပကိုယ္ရံ၊ ျမဴးထြက္စံေသာ္
ဗိမာန္လ၀န္း၊ ေပၚလာထြန္းဟု
ထင္မွန္းမွတ္ကာ၊ ကုမုျဒာသည္
ငံုရာမွပြင့္၊ သေရတင့္၍
ေစာင့္လင့္လိပ္ျပာ၊ ခ်စ္သဟာႏွင့္
ေမတၱာစက္တြင္း၊ ႏွစ္ကိုယ္ဆင္းသည္
နတ္မင္းသူဇာတို႔ႏွယ္တကား။ ။
ခင္ေစာမူ (လိပ္ျပာႏွင့္ ၾကာကုမုဒ္)
သူသည္ လိပ္ျပာ၊ ခင္ကား ည၌ပြင့္သည့္ ကုမုျဒာ။ ခင္၏ကဗ်ာအရ သူမသည္လည္း သူ႔အေပၚ သစၥာမပ်က္ ေမွ်ာ္လင့္လွ်က္ ရွိေနသည္။ သို႔ေသာ္ ညအေမွာင္၌ လိပ္ျပာ မည္သို႔ ၀တ္ရည္စို႔ရမည္ကို သူ႔အေနျဖင့္ အေျဖရွာမရေခ်။ ကူရာမဲ့ေသာဘ၀တြင္ ေသာကသာလွ်င္ အေဖာ္ျပဳစရာ ရွိေတာ့သည္။ သူ႔အား အားေပးႏွစ္သိမ့္ေနေသာ္လည္း စတင္ခြဲခြာခဲ့သည့္ အခ်ိန္မွစ၍ ခင္ခံစားေနခဲ့ရေသာ ေ၀ဒနာအစုစုတို႔သည္ သူ႔ထက္မေလွ်ာ့ေၾကာင္းကို ကနဦးအစမွ သူမ၏ ကဗ်ာတခ်ဳိ႕က သက္ေသျပေနသည္။
ေျဖလည္းမေျပ၊ ယခုေနမူ
ေဘာ္ေရြထိန္းယ၊ မိႏွင့္ဘတို႔
ရႊင္ျပခ်ိဳသာ၊ ပိုက္ဖ်ားလွာလည္း
မပါသည့္စိတ္၊ ညစ္ေၾကာင္းဟိတ္သည္
သိုသိပ္မႏိုင္ - ျဖာေသာေၾကာင့္။ ။
ခင္ေစာမူ (ေျဖမေျပ)
မၾကာေသာကာလတြင္ ကုမုျဒာအနီး ရစ္၀ဲမည့္သူ ေပၚလာခဲ့သည္။ အေရးပိုင္တစ္ဦးအား ခင္၏ဘ၀လက္တြဲေဖာ္အျဖစ္ မိဘမ်ားက အသိအမွတ္ျပဳေၾကာင္း သတင္းသည္ ေန႔မကူးပဲ သူ႔ထံေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။ တကၠသိုလ္အေဆာင္နည္းျပႏွင့္ မဟာ၀ိဇၨာေက်ာင္းသားဟူေသာ ဂုဏ္ပုဒ္သည္ မင္းစိုးရာဇာ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွ အေရးပိုင္တည္းဟူေသာ အရွိန္အ၀ါႏွင့္ ထိုေခတ္အခါသမယတြင္ မည္သို႔ယွဥ္ႏိုင္ပါမည္နည္း။ မည္သို႔အံတု၍ ၿပိဳင္ဆိုင္ႏိုင္ပါမည္နည္း။ သတို႔သားေလာင္းႏွင့္ တြဲသြားတြဲလာ လုပ္ေနသည့္ ခင္၏သတင္းသည္ သူ႔အား ရွင္လ်က္ႏွင့္ ေသဆံုးသည့္ဘ၀သို႔ ဆိုက္ေရာက္သြားေစခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ကဗ်ာလကၤာတို႔သည္လည္း သူခံစားေနရသည့္ ေ၀ဒနာအတြက္ ေဆးဖက္မ၀င္ေတာ့။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့ေသာသူသည္ ခင့္အား ကဗ်ာျဖင့္ စကားေျပာႏိုင္စြမ္း မရွိေတာ့ေခ်။ သို႔ေသာ္ ခင့္ဖက္မွ သူ႔အား ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ထိ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ေၾကာင္း သူမ၏ ကဗ်ာႏွစ္ပုဒ္က သက္ေသခံသည္။
သခင္သခင္၊ ကၽြန္႔သခင္၏
ၾကည္လင္ရႊင္ျမဴး၊ မ်က္ႏွာထူးကို
လြန္ဖူးခ်င္လွ၊ ကၽြန္ေတာင့္တ။
သခင္သခင္၊ ကၽြန္႔သခင္၏
သန္႔စင္ခ်ိဳသာ၊ ႏႈတ္ပ်ဴငွာကို
လြန္နာလိုလွ၊ ကၽြန္ေတာင့္တ။
သခင္သခင္၊ ကၽြန္႔သခင္၏
ပန္းသြင္သီကံုး၊ ခ်စ္စာလံုးကို
တျပံဳးရႊင္ရႊင္၊ ေငြလႊာစင္၀ယ္
ဖတ္ခ်င္ေမာလွ၊ ကၽြန္ေတာင့္တ။
ခင္ေစာမူ (ကၽြန္ေတာင့္တ)
*****************
ယခုမူကား၊ ကၽြန္႔သက္ထားသည္
ယံုမွားေသာေထြ၊ မၾကည္ေလပဲ
ဖဲေလလြတ္ရာ၊ ကၽြန္႔ကိုခြာရွင့္
ျမိဳင္မွာျမိဳင္ေလွ်ာက္၊ ၾကိဳင္ရႊင္ေလွာက္၍
ပိေတာက္ဆင့္ဆင့္၊ ဖူးငံုပြင့္လည္း
က်ဴးရင့္ၿမိဳင္ယံ၊ ေတးတ်ာသံကား
ဆည္းက်ံခဲ့ျပီ၊ ဆိတ္မသီရွင့္
မအီမေကာင္း၊ ကၽြန္စိတ္ေျပာင္းေပါ့
အေၾကာင္းမတန္၊ ခြန္းမျပန္ပဲ
မ်က္မာန္သာပြား၊ စိတ္ကစားသည္
သက္ထားငယ္ကၽြမ္း - ဦးေဆာက္ပန္း။ ။
ခင္ေစာမူ (သက္ထားငယ္ကၽြမ္း ဦးေဆာက္ပန္း)
ေလာကဓံကို အံတုရင္ဆိုင္ရန္ မႀကိဳးစားပဲ ေရွာင္ခြာေျပးသည့္ သူ႔ေၾကာင့္ ခင္၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တို႔ တစစီျဖစ္ခဲ့ပံုရသည္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကုန္ဆံုးျပီး ေလာကဓံအား လည္စင္း၍ နာခံလိုက္ရသည့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ခင္၏ကဗ်ာတို႔ကို ထပ္မျမင္ရေတာ့ေခ်။ ခင္အိမ္ေထာင္ျပဳၿပီး ေနာက္တစ္ႏွစ္တြင္ သူမႏွင့္ သစၥာတိုင္ခဲ့ရာ ကံ့ေကာ္ရိပ္မွ ႏိုင္ငံရပ္ျခားသို႔ သူထြက္ခြာလာခဲ့သည္။ ထိုႏွစ္မ်ားအတြင္း ပညာေတာ္သင္ျဖစ္ေသာ သူသည္ စာေပေလ့လာဆည္းပူးျခင္းျဖင့္ ခံစားေနရသည့္ ေသာကေ၀ဒနာတို႔အား ေျဖေဖ်ာက္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ပညာသင္ကာလၿပီးဆံုးၿပီး ကံ့ေကာ္ရိပ္သို႔ ျပန္ေရာက္သည့္အခ်ိန္တြင္ သူလက္ေထာက္ကထိကအျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရမည့္ အေရွ႕တိုင္းပညာရပ္မ်ားဌာန၌ ျမန္မာစာ ကထိကဌာနမွဴးျဖစ္ေနေသာ ဘႀကီးေအာင္ႏွင့္ ျပန္ဆံုခဲ့သည္။ ဘႀကီးေအာင္ႏွင့္ ခင္၏ အစ္မသည္ သူမလက္မထပ္မွီ တစ္ႏွစ္အလိုကတည္းက လက္ထပ္ၿပီး ျဖစ္သည္။ အနာေဟာင္းတို႔ အသစ္ျပန္ျဖစ္ေသာအခါ ဘႀကီးေအာင္ႏွင့္ သူ႕အၾကား ဆက္ဆံေရးမွာ အဆင္မေျပႏိုင္ေတာ့ေခ်။ မၾကာမွီကာလတြင္ ဘႀကီးေအာင္သည္ သူတို႔ဌာန၏ ပါေမာကၡအျဖစ္ ရာထူးတိုးျမွင့္ခံရေသာအခါ ဘႀကီးေအာင္၏အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္၌ သူရပ္တည္ရန္မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့။ ထို႔ေၾကာင့္ ၁၉၄၂ခုႏွစ္တြင္ ပညာေရးဌာန ဘာသာျပန္ဌာနခြဲတြင္ ေျပာင္းေရြ႕ခဲ့သည္။ ထိုႏွစ္တြင္ပင္ သူအိမ္ေထာင္ျပဳခဲ့သည္။ သူႏွင့္ခင္တို႔၏ ခ်စ္ျခင္းကား ကဗ်ာမ်ားႏွင့္အတူ က်န္ရစ္ခဲ့ေခ်ၿပီ။ သို႔ေသာ္………….
သူအိမ္ေထာင္ျပဳၿပီး ေနာက္တစ္ႏွစ္၌ မေမွ်ာ္လင့္ပဲ ခင္ကြယ္လြန္သြားခဲ့သည္။ ၁၉၃၅ခုႏွစ္တြင္ အိမ္ေထာင္က်၍ ၁၉၄၃ ခုႏွစ္တြင္ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ႏွင့္ ကြယ္လြန္သြားသည့္ ပထမဆံုး အမ်ိဳးသမီးေခတ္စမ္းစာဆို ခ်စ္သူေဟာင္း အတြက္ သူ၏ႏွေျမာတသ ယူၾကံဳးမရမႈမွာ ႏိႈင္းယွဥ္စာဖြဲ႕ျပစရာ မရွိေခ်။ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲမႈအစုစုသည္ ေဒါသႏွင့္ အာဃာတအျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲသြားေသာအခါ ….
သူႏွင့္ဘႀကီးေအာင္၏ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈေၾကာင့္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ျမန္မာစာဌာန ႏွစ္ျခမ္းကြဲျပီး သူတို႔ႏွစ္ဦး စင္ၿပိဳင္ပါေမာကၡမ်ား ျဖစ္လာခဲ့သည္။
သူတို႔ႏွစ္ဦးစလံုး ႏိုင္ငံေတာ္မွခ်ီးျမွင့္ေသာ ၀ဏၰေက်ာ္ထင္ဘြဲ႕ႏွင့္ သီရိပ်ံခ်ီဘြဲ႕မ်ားကို ရရွိခဲ့သည္။
သူတို႔ႏွစ္ဦးစလံုး ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ထိပ္တန္းစာေပပညာရွင္မ်ား ျဖစ္လာခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ………….
သူႏွင့္ဘႀကီးေအာင္သည္ ကမၻာ့ရန္။ ။
ဘြရွင္ ( စက္တင္ဘာ ၁ရက္၊ ၂၀၁၄ )

0 comments:

Post a Comment