ေပါက္ကရ ေလးဆယ္

Subscribe:

Thursday, July 11, 2013

ျမင့္မိုရ္ေတာင္အစုစုတို႔အား ဇီးေစ့ျဖင့္ထုျခင္း (၀ံသာႏု အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္)

ဆိုေရးရွိကဆိုအပ္ရာ၏တဲ့။ ဆိုရိုးစကားရွိပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ခါ ေထာက္ျပေ၀ဖန္စရာ မ်က္စိေရွ႕ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ျမင္ေနပါလွ်က္နဲ႔ မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနလို႔ေတာ့ မျဖစ္ပါဘူး။အ၀င္ဆိုးေပမယ့္ ေဆးခါးၾကီးဆိုတာ ေရာဂါေပ်ာက္ဖို႔တိုက္တယ္လို႔ပဲ မွတ္ယူေစခ်င္ပါတယ္။ လက္ရွိျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးေလာကမွာ အကြဲအျပဲေတြ၊ အျပန္အလွန္ေဆာ္ပေလာ္တီးမႈေတြ၊ ခါးေအာက္ပိုင္းထိုးတာေတြ ေတာ္ေတာ္ေခတ္စားေနပါတယ္။ ဒီလိုအျဖစ္မ်ိဳးေတြဟာ နာတာရွည္ျဖစ္သြားမယ္ဆိုရင္ တိုင္းျပည္အတြက္အနာဂတ္မွာ ေကာင္းေသာရလာဒ္ျဖစ္လာမယ္ မထင္ပါဘူး။ ဒီလိုျပႆနာေတြအတြက္ တာ၀န္အရွိဆံုးက ဘယ္သူေတြျဖစ္ပါသလဲ။ ဆန္႔က်င္ဖက္အုပ္စုေတြ အကုန္လံုးကို တျပိဳင္နက္ေမးမယ္ဆိုရင္ အျပန္အလွန္လက္ညိဳးထိုးရင္း အကုန္လံုးတရားခံျဖစ္သြားမယ့္ ေမးခြန္းပါ။ ေရႊစြန္ညိဳကစားသလို ေရွ႕ဆံုးကလူကခါးေလးတစ္ခ်က္ယိမ္း၊
 ေျခလွမ္းတစ္ခ်က္ ေဘးေရြ႕လိုက္တာနဲ႔ ေနာက္ဆံုးကလူ လွ်ာထြက္ေအာင္ ပတ္ေျပးရသလိုပဲ သက္ဆိုင္ရာနယ္ပယ္အသီးသီးက ေခါင္းေဆာင္ေတြေရႊ႕တဲ့ေနာက္ကို ေနာက္လိုက္ေတြ အိုးနင္းခြက္နင္းလိုက္ေနရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ခါ ေခါင္းေဆာင္ေတြမွာ တာ၀န္အရွိဆံုးလို႔ေျပာလို႔ရပါျပီ။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ပညာ၊သဘာ၊အေတြ႕အၾကံဳ၊ ေက်ာ္ၾကားမႈႏွင့္ ၾသဇာရွိမႈအစရွိသည့္ ဂုဏ္အရွိန္အ၀ါ ၾကီးျမတ္လွစြာေသာ၊ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ကဲ့သို႔ ျမင့္မားလွသည့္အဆင့္အတန္းတြင္ ရပ္တည္ေနၾကပါကုန္ေသာ ပုဂၢိဳလ္အစုစုတို႔အား ဇီးေစ့ျဖင့္ထုပါအံ့။ အနာက်က္၍ အထာညက္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လက္ယာဂိတ္ဆံုးယိမ္း အမ်ိဳးသားေရးအင္အားစုၾကီးရဲ့ ဦးစီးေခါင္းေဆာင္လို႔ ေျပာလိုက္တာနဲ႔ ဆရာေတာ္အရွင္၀ီရသူကို လူတိုင္းမ်က္စိထဲ ျမင္ေယာင္မိၾကမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ၉၆၉ လႈပ္ရွားမႈ၊ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒစတဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြနဲ႔ လက္ရွိအခ်ိန္မွာ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ ကမၻာေက်ာ္ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးလို႔ ေျပာရင္လည္းမမွားပါဘူး။ ကမၻာေက်ာ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ေကာင္းေသာေက်ာ္ေဇာျခင္း မဟုတ္တာကိုေတာ့ ကာယကံရွင္အပါအ၀င္ လူတိုင္းသိျပီးသားျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလိုႏိုင္ငံတကာမီဒီယာက အၾကမ္းဖက္၊အစြန္းေရာက္ ဘာညာသာရကာ တံဆိပ္ခတ္လိုက္တဲ့အေပၚမွာ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာအမ်ားစု ဆတ္ဆတ္ခါသြားခဲ့ၾကပါတယ္။ အနည္းစုက ေအာင့္သက္သက္ျဖစ္ၾကရပါတယ္။တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဆရာေတာ္ကို ေလွာင္ေျပာင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္ကို ေထာက္ခံသူေတြနဲ႔ မေထာက္ခံသူေတြၾကားထဲမွာ ရုန္းရင္းဆန္ခတ္ တိုက္ပြဲေတြျပင္းထန္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒီျပႆနာရပ္ေတြကို အရင္းစစ္ေတာ့ အျမစ္က ဆရာေတာ္ျဖစ္ေနပါတယ္။

ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ သံဃာေတာ္ေတြဟာ လူသာမန္ေတြထက္ ျမင့္တဲ့အဆင့္အတန္းမွာ ရွိေနပါတယ္။ ဗုဒၶသာသနာကို တည္တံ့ခိုင္ျမဲေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္တဲ့ေနရာမွာ သံဃာေတာ္ေတြရဲ့ၾကီးမားလွတဲ့ တာ၀န္၀တၱရားရယ္၊ သံဃာေတာ္တစ္ပါးခ်င္းစီရဲ့ ေစာင့္ထိန္းထားရတဲ့ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြ၊ အဲဒီသိကၡာပုဒ္ေတြေၾကာင့္ စြန္႔လႊတ္ထားရတဲ့ ကာမဂုဏ္စည္းစိမ္ေတြ စတဲ့ ေျမာက္ျမားစြာေသာ အခ်က္ေတြေၾကာင့္ သံဃာေတာ္ေတြဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျပည္သူေတြရဲ့ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ မွီခိုအားထားရာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလိုတည္ရွိေနတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြဟာ တခါတရံမွာ ေခတ္ရဲ့ေတာင္းဆိုမႈေၾကာင့္ လူ၀တ္ေၾကာင္ေတြရဲ့ ရႈပ္ေထြးေပြလီလွတဲ့ ႏိုင္ငံေရးေလာကထဲ ဆင္းျပီးပါ၀င္ခဲ့ရတာမ်ိဳး သမိုင္းမွာအမ်ားၾကီးရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သံဃာေတာ္ေတြအေနနဲ႔ ညစ္ပတ္ေကာက္က်စ္မႈေတြနဲ႔ ရႈပ္ေထြးေနတဲ့ လူ၀တ္ေၾကာင္ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္ကို ၀င္ေရာက္တဲ့ေနရာမွာ လူေတြလိုမ်ိဳး ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားနဲ႔ အာဏာရယူေရးကို ေမွ်ာ္လင့္ထားတာမ်ိဳး လံုး၀မရွိတဲ့အတြက္ နဂိုမူလအဆင့္အတန္းက ေသြဖည္ျပီး လူေတြရဲ့လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ိဳးကို လိုက္လုပ္စရာမလိုအပ္ပါဘူး။ ဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္းကို ကိုယ္စားျပဳသူေတြျဖစ္လို႔ သံဃာေတာ္ေတြဟာ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္တြင္းမွာ ေျပာဆိုစြက္ဖက္ျခင္းဟာ အကန္႔အသတ္တစ္ခုရွိေနပါတယ္။ အဲဒီအကန္႔အသတ္ကို ေက်ာ္လြန္ျပီး လူေတြလိုမ်ိဳး ေျပာဆိုျပဳမူလာရင္ေတာ့ သံဃာရဲ့ၾသဇာနဲ႔ လူေတြရဲ့အျမင္ေတြဟာ ၀ိေရာဓိျဖစ္လာတဲ့အတြက္ ႏွစ္ဖက္ပဋိပကၡကို ျဖစ္ေပၚေစျပီးေတာ့ သံဃာအေနနဲ႔မိမိရဲ့အဆင့္အတန္းကေန ေသြဖည္သလိုမ်ိဳး ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။
အရွင္၀ီရသူရဲ့ မီဒီယာအင္တာဗ်ဴးေတြ၊ လူမႈဆက္သြယ္ေရးကြန္ယက္ေတြမွာ ေရးသားေဖာ္ျပခ်က္ေတြဟာ ရွိသင့္ရွိထိုက္တဲ့ အဆင့္အတန္းမွာ ရွိမေနတဲ့အတြက္ ဆရာေတာ္ကို ႏိုင္ငံတကာမီဒီယာနဲ႔ အတိုက္အခံဒီမိုကေရစီ အင္အားစုေတြက အလြယ္တကူ နာမည္ဆိုးနဲ႔တံဆိပ္ခတ္ဖို႔ အဓိကအေၾကာင္းရင္းျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။ အမ်ိဳးသားေရးဦးစီးေခါင္းေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ပါးရဲ့ အင္တာဗ်ဴးအေျဖဟာ သာမန္လူတစ္ေယာက္ရဲ့ အဆင္ျခင္မဲ့စိတ္ထဲရွိသမွ် အကုန္အစင္ေလွ်ာက္ေျပာတဲ့ အေျဖမ်ိဳး မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ ကိုယ့္ဆီကို အင္တာလာဗ်ဴးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ နဂိုမူလကတည္းက ကိုယ့္ကိုအေကာင္းျမင္ထားတဲ့ လူေတြမဟုတ္ဘူးဆိုတာ သေဘာမေပါက္ပဲ ေလွ်ာက္ေျဖတဲ့အတြက္ ဆရာေတာ္ရဲ့အေျဖေတြဟာ အမ်ိဳးသားေရးအင္အားစုတစ္ရပ္လံုးကို ႏိုင္ငံတကာမီဒီယာေတြက အပုတ္ခ်ဖို႔ လမ္းစပိုမိုရသြားေစခဲ့ပါတယ္။ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ့ကြမ္းယာဟာ ျမန္မာေတြအတြက္အိုေကေပမယ့္ 
 ႏိုင္ငံျခားကလူေတြေရွ႕မွာ ကြမ္းယာပလုပ္ပေလာင္း၀ါးျပ၊ ေထြးျပရင္ ဒီလူေတြျမန္မာအေၾကာင္းေရးတဲ့အခါ ဘယ္လိုစာမ်ိဳးေတြထြက္လာမလဲ။ အမ်ိဳးသားေရးေခါင္းေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ပါးရဲ့ အင္တာဗ်ဴးအေျဖဟာ ရပ္ကြက္ထဲက သာမန္လူတစ္ေယာက္ရဲ့ စိတ္ထင္ရာေလွ်ာက္ေျပာတဲ့ အသံုးအႏႈန္းမ်ိဳး အမ်ားစုပါ၀င္ေနတဲ့အခါ အင္မတန္ခက္ခဲနက္နဲျပီး ရရွိဖို႔မလြယ္တဲ့၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြအတြက္ အင္မတန္ၾသဇာၾကီးမားလွတဲ့ အဘိ၀ံသဘြဲ႕ပိုင္ရွင္ဟာ ပညာမတတ္သူအျဖစ္ ပံုေဖာ္ေရးသားျခင္း ခံလိုက္ရပါေတာ့တယ္။ အဲဒါထက္အျပင္ ဗုဒၶဘာသာကိုပါ ထိခိုက္ေစတဲ့ အေရးအသားမ်ိဳးေတြနဲ႔ ေစာ္ကားျခင္းခံလိုက္ရပါတယ္။ အဲဒီလိုအပုတ္ခ်ခံရျခင္းဟာ အက်ိဳးတရားဆိုရင္ အဲဒီအက်ိဳးတရားကို ျဖစ္ေပၚလာေစတဲ့ အေၾကာင္းတရားကေတာ့ ဆရာေတာ္ရဲ့ အေျပာအဆိုမတတ္၊ အေရးအသား မပါးနပ္တဲ့အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အျပစ္လာရွာတဲ့လူေတြက အဲဒီအခ်က္ေတြကို အသံုးခ်ျပီး သူတို႔စီးပြားေရးအတြက္ အျမတ္ထုတ္သြားခဲ့တာပါ။ မိမိသိထားတဲ့အခ်က္ေတြဟာ အမွန္တရားဆိုရင္ အဲဒီအမွန္တရားကို ဆန္႔က်င္ဖက္အုပ္စုဆီမွာ ခ်ျပတဲ့အခါ အတံုးလိုက္အတစ္လိုက္ လုပ္လို႔မရပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ေရွ႕ဆံုးက ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူက ခါးေလးယိမ္းရံု၊ ေျခလွမ္းေလးေရြ႕ရံု ပါးပါးနပ္နပ္မလုပ္ပဲ ဗရမ္းဗတာေလွ်ာက္ေျပးတဲ့အခါ ေနာက္ကလူတန္းၾကီးဟာလည္း ရုန္းရင္းဆန္ခတ္ ျဖစ္ၾကရပါေတာ့တယ္။ အဲဒီရဲ့အက်ိဳးဆက္ကေတာ့ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္မွာ ကုလားအေရးကလြဲရင္ တျခားဘယ္အေရးမွ လူေတြအာရံုစိုက္လို႔မရေအာင္ အခ်င္းခ်င္း အေသအေၾက ထိုးႏွက္တိုက္ခိုက္မႈေတြကို အစျပဳေစခဲ့တာပါပဲ။

အမ်ိဳးသားေရးလုပ္တဲ့ေနရာမွာ အဓိကအခ်က္က စည္းလံုးညီညြတ္မႈပါ။ စည္းလံုးညီညြတ္မႈကို တည္ေဆာက္တဲ့ေနရာမွာ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ျဖစ္ေနတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို အျမင္တူတဲ့လူေတြကိုစု၊ မတူတဲ့လူေတြကိုေဘးဖယ္ လုပ္လို႔မရပါဘူး။ အျမင္မတူတဲ့လူေတြကို တူညီလာေအာင္၊ ကိုယ့္ဖက္ပါလာေအာင္ စည္းရံုးႏိုင္မွ ေအာင္ျမင္မႈကိုရရွိႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေစတီတစ္ဆူ တည္ေဆာက္တဲ့ေနရာမွာ အုတ္အေကာင္းေတြခ်ည္း အသံုးျပဳျပီးတည္ေဆာက္လို႔မရပါဘူး။ အုတ္အက်ိဳးအပဲ့ေတြဟာလည္း အုတ္အေကာင္းေတြနဲ႔ အဆင္မေျပတဲ့ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ လိုအပ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဦးေဆာင္လႈပ္ရွားခဲ့တဲ့ ၉၆၉ ကမ္ပိန္းနဲ႔ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒလႈပ္ရွားမႈေတြဟာ ေဒါင္ေဒါင္ျမည္အုတ္ခ်ပ္ေတြကို စုစည္းျပီး အုတ္က်ိဳးအုတ္ပဲ့ေတြကို ဖယ္ထုတ္လိုက္သလို ျဖစ္သြားေစတဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြပါ။ အဲဒီေတာ့ အုတ္အေကာင္းေတြ သီးသန္႔နဲ႔တည္ေဆာက္မယ့္ ဆရာေတာ္ရဲ့အမ်ိဳးဘာသာသာသနာ အုတ္တံတိုင္းဟာ ေလးဖက္ေလးတန္လံုပါေတာ့မလား။ ေနာက္တစ္ခ်က္က အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒီေတြဟာ ပါတီေတြရဲ့ အသံုးခ်ခံမျဖစ္သင့္သလို ပါတီေတြရဲ့ ရန္သူလည္းမျဖစ္သင့္ဘူးလို႔ ျမင္မိပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားေရးအင္အားစုေတြဟာ ဘက္မလိုက္အင္အားစုေတြအျဖစ္ ရပ္တည္သင့္ပါတယ္။ ဆရာေတာ့္အေနန႔ဲ အတိုက္အခံလူ႔အခြင့္အေရး၀ါဒီေတြကို ေ၀ဖန္သလို လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ျပႆနာရပ္ေတြမွာ အဓိကတာ၀န္အရွိဆံုးျဖစ္တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရနဲ႔ အာဏာရပါတီကိုလည္း ေ၀ဖန္ေထာက္ျပသင့္ပါတယ္။ အဲဒီလိုမဟုတ္ပဲ အတိုက္အခံေတြကိုခ်ည္းပဲ တစ္ဖက္သတ္ေ၀ဖန္ေနရင္ေတာ့ ဆရာေတာ္ရဲ့အမ်ိဳးသားေရး ရပ္တည္ခ်က္ဟာ ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။

၉၆၉ကမ္ပိန္းစကတည္းက ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားသူေတြၾကား အကြဲအျပဲဟာ အရွင္၀ီရသူရဲ့ လူမႈဆက္သြယ္ေရး စာမ်က္ႏွာကေန ဗလီမီးရိႈ႕စရာမလို၊ အၾကမ္းဖက္စရာမလိုဆိုျပီး အစခ်ီထားတဲ့ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒၾကမ္း မိတ္ဆက္ျခင္းေၾကာင့္ အျပန္အလွန္တိုက္ခိုက္မႈေတြ ျပင္းထန္စြာျဖစ္ေပၚလာေစခဲ့ပါတယ္။ မိတ္ဆက္စာေရးထားပံုကိုက ကိုယ့္လည္ပင္းကိုယ္ ၾကိဳးကြင္းစြပ္သလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ိဳးသမီးမ်ား ဘာသာျခားနဲ႔အိမ္ေထာင္ျပဳျပီး ဘာသာကူးေျပာင္းျခင္းကို ကန္႔သတ္ဖို႔ ရည္ရြယ္ထားတဲ့ အမ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒဟာ ေထာက္ခံသူေတြနဲ႔ ကန္႔ကြက္သူေတြၾကားမွာ ပဋိပကၡျပင္းထန္လာေစခဲ့ပါတယ္။ ေထာက္ခံသူေတြဖက္ကလည္း အေၾကာင္းျပခ်က္ အမ်ားၾကီးရွိေနသလို ကန္႔ကြက္သူေတြဖက္က အေၾကာင္းျပခ်က္ မ်ားစြာရွိေနပါတယ္။ ကန္႔ကြက္သူေတြထဲမွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ပါ၀င္ေနတဲ့အတြက္ ဒီလူေတြက မူဆလင္ဖက္ေတာ္သားေတြလို႔ ေထာက္ခံသူေတြက စြပ္စြဲၾကပါတယ္။ ဒီဥပေဒကို ကန္႔ကြက္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြဟာ သူတို႔သားသမီး၊ညီမ၊ အစ္မ၊တူမ၊ေျမးမေတြမူဆလင္နဲ႔ညားျပီး ေခါင္းျမီးျခံဳသြားတာကို ျမင္ခ်င္မွာမဟုတ္တာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ သူတို႔ဘာေၾကာင့္ကန္႔ကြက္ရသလဲ ဆိုေတာ့ ဒီဥပေဒဟာ အမ်ိဳးသမီးေတြကိုသက္သက္ ကန္႔သတ္ထားတဲ့အတြက္ တရားမွ်တမႈမရွိဘူးလို႔ယူဆၾကလို႔ပါ။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေခတ္အဆက္ဆက္ ျပဌာန္းခဲ့တဲ့ တရားဥပေဒေတြဟာ အတည္ျပဳျပီးေနာက္ပိုင္း ခ်ိဳးေဖာက္ၾကေပမယ့္ ထိထိေရာက္ေရာက္အေရးယူႏိုင္ျခင္း မရွိပါဘူး။ ဥပမာ အသက္၁၈ႏွစ္ျပည့္မွ အိမ္ေထာင္ျပဳခြင့္ရွိတယ္လို႔ ျပဌာန္းထားေပမယ့္ အဲအသက္အရြယ္မတိုင္ခင္ အိမ္ေထာင္ျပဳသူေတြကို အလိုတူရင္ အေရးယူျခင္း အလ်ဥ္းမရွိတာမ်ိဳးပါ။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ဒီဥပေဒဟာ ဌာေနတိုင္းရင္းသားထဲမွာ ပါတဲ့ ကခ်င္၊ခ်င္း၊ကရင္၊ကယား စတဲ့ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္တိုင္းရင္းသားေတြကို ခြဲျခားဆက္ဆံသလိုမ်ိဳး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မိန္းမေတြကိုပဲ ကန္႔သတ္ျပီး ေယာက်ၤားေတြကိုကန္႔သတ္မထားတဲ့အတြက္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ေယာက်ၤားက တျခားဘာသာ၀င္ အမ်ိဳးသမီးနဲ႔အိမ္ေထာင္ျပဳခြင့္ရွိတဲ့အခ်က္က ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား ေယာက်ၤားေတြအတြက္ တရားမွ်တမႈမရွိေတာ့ပါဘူး။ တျခားဘာသာေတြမွာ ဘာသာျခားနဲ႔လက္ထပ္လို႔ အသိုင္းအ၀ိုင္းကပစ္ပယ္တာ၊ အေမြဆက္ခံပိုင္ခြင့္မရွိတာကလြဲရင္ တရားစြဲဆိုအေရးယူႏိုင္တဲ့ ဥပေဒမ်ိဳး မရွိေသးပါဘူး။ ဗုဒၶဘာသာဖက္က တရားစြဲဆိုအေရးယူႏိုင္တဲ့ ဥပေဒမ်ိဳးျပဌာန္းလိုက္တာဟာ သူတို႔အတြက္ မတရားတဲ့ခြဲျခားဆက္ဆံမႈတစ္ခုအျဖစ္ ျမင္သြားပါလိမ့္မယ္။ နဂိုကတည္းက ဗုဒၶဘာသာကို ႏိုင္ငံေတာ္ဘာသာအျဖစ္ ျပဌာန္းျခင္းနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ခြဲျခားခံရပါတယ္လို႔ ေတာ္လွန္ခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာျပည္တြင္းစစ္ဒဏ္ကို ခံခဲ့ရျပီးပါျပီ။ အဲဒီအတိတ္ဒဏ္ရာေတြကို ဒီမ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒက တူးဆြလိုက္လို႔ ဒီတိုင္းရင္းသားေတြ ခြဲထြက္မယ္ဆိုရင္ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒီေတြ ဘယ္လိုမွလက္ခံႏိုင္မယ္ မထင္ပါဘူး။ ဒီေနရာမွာ ကိုယ့္ဖက္ကလူမ်ားတိုင္း အမ်ားညီလို႔ ဤကိုကၽြဲဖတ္ရင္ ေပးဆပ္ရမယ့္ အရင္းအႏွီးက ေတာ္ေတာ္ၾကီးမားသြားပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္တစ္ခု စဥ္းစားမိတာက မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒဟာ ႏိုင္ငံျခားသား ဘာသာတူ၊ ဘာသာကြဲေတြနဲ႔ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးေတြ လက္ထပ္ျခင္းအေပၚ သက္ေရာက္မႈရွိမရွိဆိုတဲ့ အခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။

ဒီဥပေဒကို ေထာက္ခံတဲ့လူေတြဖက္ၾကည့္တဲ့အခါ ျမန္မာႏိုင္ငံေဒသေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ

ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေတြဟာ ဘာသာျခား အထူးသျဖင့္မူဆလင္ေတြနဲ႔ လက္ထပ္ျပီး ဘာသာေျပာင္းသြားၾကလို႔ မ်ိဳးဆက္တစ္ခုလံုး ဘာသာျခားျဖစ္သြားတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြက ဗုဒၶဘာသာလူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ ၾကီးမားတဲ့ျခိမ္းေျခာက္မႈတစ္ခု ျဖစ္ေနပါတယ္။ ကရင္ျပည္နယ္မွာဆိုရင္ ကေညာသူးလို႔ ေခၚတဲ့ ကရင္အမ်ိဳးသမီးေတြ ကုလားနဲ႔ညားျပီး ေမြးလာတဲ့မူဆလင္ေတြဟာ လူမ်ိဳးစုတစ္စုအေနနဲ႔ ရပ္တည္ေနၾကပါျပီ။ ေၾကာက္ခမန္းလိလိ မ်ိဳးပြားႏႈန္းျမင့္မားတဲ့ မူဆလင္ဦးေရဟာ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံလူဦးေရစုစုေပါင္း သန္း၆၀ေက်ာ္ထဲမွာ တရိပ္ရိပ္နဲ႔ ရာခိုင္ႏႈန္းျမင့္တက္လာေနပါတယ္။ ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္းက တရားမ၀င္ ဘဂၤလီဦးေရ၈သိန္းေက်ာ္နဲ႔ ျပည္တြင္းမွာနည္းလမ္းေပါင္းစံုနဲ႔ မွတ္ပံုတင္ယူေနထိုင္ေနၾကတဲ့ မူဆလင္ဦးေရကလည္း မနည္းလွပါဘူး။ ဒီလူေတြသာ ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရးရသြားရင္ သူတို႔အတြက္ေနရာသတ္မွတ္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုတာမ်ိဳးေတြ၊ ဘာသာေရးဥပေဒျပဌာန္းေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုတာမ်ိဳးေတြ၊ ဘာသာေရးအဓိကရုဏ္းေတြ ဖန္တီးျပီး အၾကမ္းဖက္တာမ်ိဳးေတြ လုပ္လာမွာကို စိုးရိမ္စရာရွိေနပါတယ္။ျပီးေတာ့ မူဆလင္ေတြထဲမွာ ဘာသာတူခ်င္းလက္ထပ္ျပီး ေအးေအးေဆးေဆး ေနခ်င္သူေတြရွိေနသလို မ်ိဳးစပ္ေသြးေႏွာျပီး ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈကို ျဖိဳဖ်က္ဖို႔ အၾကံအစည္ရွိသူေတြလည္း အမ်ားၾကီးရွိေနပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာေယာင္ေဆာင္ လက္ထပ္ယူျပီးမွ မယားႏွစ္ေယာက္တစ္အိမ္တည္းထား၊ အစၥလာမ္ဘာသာမေျပာင္းလို႔ ႏွိပ္စက္တဲ့အတြက္ မခံႏိုင္တဲ့အဆံုး သားသမီးေတြလက္ဆြဲ ထြက္ေျပးလာရတာကို စာေရးသူကိုယ္တိုင္ မ်က္၀ါးထင္ထင္ ျမင္ဖူးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလိုပဲ ဗုဒၶဘာသာမိန္းမကို ယူျပီး မိန္းမကိုဘာသာေျပာင္းခိုင္းလို႔ မရတဲ့အတြက္ အိမ္ကအေမြျဖတ္ခံရ၊ အသိုင္းအ၀ိုင္းကလည္း ပစ္ပယ္ခံရျပီး ဗလီလည္းမသြားျဖစ္ေတာ့ပဲ အိမ္ကမိန္းမရဲ့ ဘုရားခန္းမွာ ၀တ္ျပဳဆုေတာင္းေနရတဲ့ ပန္းေသးမူဆလင္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကိုလည္း ျမင္ဖူးခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ဖက္က အဲလိုေတြလုပ္လို႔ ကိုယ့္ဖက္လည္း မျဖစ္မေနကန္႔သတ္ဖို႔လိုအပ္တယ္ဆိုတဲ့ ေထာက္ခံသူေတြရဲ့ အျမင္ကလည္း မမွားပါဘူး။ ႏွစ္ဖက္စလံုးမမွားတဲ့အတြက္ ဘာျဖစ္လို႔ကြဲလြဲေနရတာလဲ။ အေျဖကေတာ့ လက္ဖမိုးနဲ႔လက္ဖ၀ါးကို တဖက္စီကေနၾကည့္ျပီး ဒီဥစၥာဟာ လက္တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း ညိွႏိႈင္းအေျဖမရွာႏိုင္ၾကလို႔ပါ။ အဲဒီလိုညိွႏိႈင္းမရျဖစ္ရျခင္းရဲ့ အေၾကာင္းရင္းေတြက ဘာေတြျဖစ္ပါသလဲ။

အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္းပါပဲ။ အမ်ိဳးသားေရးလႈပ္ရွားသူေတြထဲမွာ အစိုးရေလာ္ဘီေတြအပါအ၀င္ ႏိုင္ငံေရးအျမတ္ထုတ္လိုသူေတြဟာ ေျခခ်င္းလိမ္ေနၾကပါတယ္။ ဒီလူေတြဟာ အမ်ိဳးသားေရးကိုအေၾကာင္းျပျပီး အတိုက္အခံ လူ႔အခြင့္အေရး၀ါဒီေတြက ကုလားေတြကို တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ တန္းတူအခြင့္အေရးေပးဖို႔ ၾကံစည္ေနၾကတယ္ဆိုျပီး ၀ါဒျဖန္႔ေနတာ ေတာ္ေတာ္ၾကာပါျပီ။ အဲဒီလို ၀ါဒျဖန္႔လို႔ ျပည္သူအခ်ိဳ႕ သံသယ၀င္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီသံသယကို အတည္ျပဳသလိုမ်ိဳး ေျပာဆိုလိုက္တဲ့ အတိုက္အခံေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ NLD ပါတီ၀င္တခ်ိဳ႕ရဲ့ စကားေတြဟာ အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြအတြက္ အင္မတန္နားခါးစရာ ျဖစ္သြားေစခဲ့ပါတယ္။ ေဒၚစုရဲ့ ၁၉၈၂ႏိုင္ငံသားဥပေဒဟာ ႏိုင္ငံတကာစံခ်ိန္စံညႊန္းနဲ႔ မကိုက္ညီလို႔ ျပန္ျပင္ရမယ္ဆိုတဲ့စကားရယ္၊ ဦးဥာဏ္၀င္းရဲ့ ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္းက ဘဂၤလီေတြကို ရခိုင္ေတြသေဘာမတူရင္ေတာင္မွ ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရး ေပးသင့္တယ္ဆိုျပီး ရိုက္တာသတင္းဌာန အင္တာဗ်ဴးမွာ အဆင္ျခင္မဲ့ ေျပာခဲ့တဲ့စကားေတြဟာ သူတို႔ကို အမ်ိဳးသားေရးသစၥာေဖာက္အျဖစ္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ပံုေဖာ္လာခဲ့တဲ့ အစိုးရေလာ္ဘီေတြ ဆင္ထားတဲ့အကြက္ထဲ ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ကိုယ္ ဒိုင္ဗင္ထိုးဆင္းလိုက္သလို ျဖစ္သြားေစခဲ့ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ၀ံသာႏုအေနနဲ႔ ၁၉၈၂ ႏိုင္ငံသားဥပေဒကို ႏိုင္ငံတကာစံခ်ိန္စံညႊန္းနဲ႔ မညီဘူးဆိုတဲ့ NLD ကို ေမးခြန္းတစ္ခုထုတ္ခ်င္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာဆိုတဲ့ေနရာမွာ အေမရိကန္နဲ႔ ဥေရာပႏိုင္ငံေတြလို ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတြပါသလို ေဆာ္ဒီလို အစြန္းေရာက္အာရပ္ႏိုင္ငံေတြလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။ စကၤာပူလိုႏိုင္ငံမ်ိဳးပါ၀င္သလို မေလးရွားလို မေလးလူမ်ိဳးမူဆလင္ေတြကိုပဲ အထူးအခြင့္အေရးေပးတဲ့ ႏိုင္ငံမ်ိဳးပါ၀င္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာေတာင္ တစ္ႏိုင္ငံနဲ႔တစ္ႏိုင္ငံၾကား မတူညီတဲ့ ႏိုင္ငံသားျဖစ္မႈဥပေဒေတြမွာ စံခ်ိန္စံညႊန္းဆိုတာ ဘယ္အရာနဲ႔ခ်ိန္ထိုးပါသလဲ။ အေမရိကန္ရဲ့ဥပေဒဟာ ေဆာ္ဒီလိုႏိုင္ငံမ်ိဳးအတြက္ေတာ့ ဘယ္လိုမွ အိုေကမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့တည္ဆဲဥပေဒကို ျပန္ၾကည့္ရင္ ၁၃၅မ်ိဳးေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ားအတြက္ ဘာျပႆနာမွရွိမယ္ မထင္ပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဘယ္သူေတြအတြက္ ဒီဥပေဒကိုျပင္ခ်င္တာပါလဲ။ အဲဒီဥပေဒကိုျပင္လိုက္ရင္ တိုင္းရင္းသားေတြအတြက္ ဘာေတြမ်ားထူးထူးျခားျခား အခြင့္အေရးပိုရွိႏိုင္မလဲ။ လက္ထဲအာဏာမေရာက္ခင္ အသံေၾကာင့္ ဖားေသရမယ့္ အကြက္မ်ိဳးကို ေျပာထြက္တဲ့NLD ပါတီေခါင္းေဆာင္ေတြကို အရမ္းအံ့ၾသမိပါတယ္။

အဲဒီလိုဒီမိုကေရစီအင္အားစု ေခါင္းေဆာင္တခ်ိဳ႕ရဲ့ သၾကၤန္အေျမာက္ေတြေၾကာင့္ ျပည္သူေတြၾကားမွာ စိုးရိမ္ထိတ္လန္႔ခဲ့ရပါတယ္။ ဒီလူေတြဟာ ငါတို႔ဖက္မွာလံုး၀မရွိေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ အျမင္မ်ိဳးျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ျပည္သူတခ်ိဳ႕ဆီက ေ၀ဖန္တိုက္ခိုက္မႈေတြ ျဖစ္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ NLDကို မ်က္စိမွိတ္ေထာက္ခံသူေတြနဲ႔ ပဋိပကၡျပင္းျပင္းထန္ထန္ ျဖစ္ပြားလာပါေတာ့တယ္။ အေပၚမွာေျပာသြားတဲ့ ေရႊစြန္ညိဳဥပမာအတိုင္းပါပဲ။ ေရွ႕ဆံုးကလူ မေရြ႕တတ္တဲ့အခါ ေနာက္လိုက္ေတြခမ်ာ ဗရမ္းဗတာ အိုးနင္းခြက္နင္း ရုန္းရင္းဆန္ခတ္ ျဖစ္ၾကရပါတယ္။ အဲဒီလိုပဋိပကၡေတြျဖစ္ေနတာကို အျမတ္ထုတ္ေနသူေတြကေတာ့ အစိုးရ၊မူဆလင္အခြင့္အေရး လႈပ္ရွားသူ၊ အမ်ိဳးသားေရးကို ခုတံုးလုပ္ျပီး ႏိုင္ငံေရးအျမတ္ထုတ္မယ့္ ပါတီေတြနဲ႔ ျပည္ပအေျခစိုက္မီဒီယာေတြ ေနာက္ျပီး ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ သဘာ၀သယံဇာတေတြကို ဂုတ္ေသြးစုပ္ေနတဲ့ တရုတ္ေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္လက္တြဲလုပ္မွ ျပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္ႏိုင္မယ့္ ကိစၥရပ္ေတြကို ဂရုစိုက္မယ့္လူ မရွိပဲ အျပန္အလွန္တိုက္ခိုက္ေနၾကတဲ့ အခ်ိန္မွာ တကယ္တမ္းၾကားထဲကေန အထိနာတာကေတာ့ ႏိုင္ငံနဲ႔ဗုဒၶဘာသာပဲ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။ ရခိုင္မွာ ဘဂၤလီေတြေသာင္းက်န္းတုန္းက ဒီအဓိကရုဏ္းေတြဟာ ဘာသာေရးနဲ႔မဆိုင္ပါဘူးလို႔ ႏိုင္ငံတကာမွာ ျမန္မာေတြအသားကုန္ေအာ္ခဲ့ၾကေပမယ့္ ၉၆၉ကမ္ပိန္းစတင္ျပီးေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ကုလားေလာ္ဘီေတြရဲ့ ငိုျပသံေတြေအာက္မွာ အစေပ်ာက္သြားခဲ့ရပါတယ္။ မူဆလင္အခြင့္အေရး လႈပ္ရွားသူေတြအတြက္က ခုလိုရုန္းရင္းဆန္ခတ္မႈေတြ မ်ားလာေလေလ၊ သူတို႔အတြက္ ႏိုင္ငံတကာ အာရံုစိုက္မႈ ပိုရလာျပီး ဂြင္ေတြေပၚလာေလေလပါပဲ။ ေနာက္ျပီး ခုေနမ်ား အကြဲအျပဲေတြအေပၚ အခြင့္ေကာင္းယူျပီး တရုတ္ေတြက ျမစ္ဆံုစီမံကိန္းျပန္စရင္ ဘယ္လိုလက္တြဲဆန္႔က်င္ၾကမလဲ။ ခုျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ျပႆနာေတြထဲမွာ တရုတ္ေျခရာလက္ရာေတြ ေတြ႕ေနရပါတယ္။ စိုးရိမ္စရာပါပဲ။

မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒေၾကာင့္ ခရစ္ယာန္တိုင္းရင္းသားေတြက ဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒီေတြကို အယံုအၾကည္မရွိၾကေတာ့ဘူး၊ ကုလားေတြဖက္ကရပ္လို႔ အတိုက္အခံဒီမိုေတြကို အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒီေတြ အယံုအၾကည္မရွိၾကေတာ့ဘူး၊ အစိုးရဖက္ကိုမေ၀ဖန္ပဲ အတိုက္အခံေတြကိုပဲ တဖက္သတ္ေဆာ္ပေလာ္တီးလို႔ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒီေတြကို အတိုက္အခံနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုေတြက အယံုအၾကည္မရွိၾကေတာ့ဘူး။ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ စစ္ပြဲေတြမွာ ထိထိေရာက္ေရာက္ ၀င္မေျပာပဲ ကုလားေတြအတြက္က်မွ အသံထြက္လာလို႔ NLDကို တိုင္းရင္းသားေတြက အျမင္မၾကည္ေတာ့ဘူး။ အဲလိုအေျခအေနေတြျဖစ္စျပဳေနပါျပီ။ ေနာက္တစ္ခ်က္က လာမယ့္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ လက္ရွိအစိုးရထဲ လြန္ဆြဲမႈေတြေၾကာင့္ အကြဲအျပဲေတြျဖစ္ျပီး အတိုက္အခံေတြအသာစီးရလို႔ စာဖတ္ေနသူၾကီး အမိန္႔နဲ႔စစ္တပ္က အာဏာျပန္သိမ္းရင္ ၂၀၀၇ ေရႊ၀ါေရာင္အေရးအခင္းလို သံဃာ၊ျပည္သူနဲ႔ဒီမိုေတြ လက္တြဲဆန္႔က်င္ႏိုင္ပါ့မလား။ အဲအခ်ိန္ထိေစာင့္စရာမလိုပဲ ဒီႏွစ္ထဲမွာ ဦးသူရေရႊမန္းက ႏိုင္ငံတကာမွာ သူေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း ၉၆၉လႈပ္ရွားသူေတြကို လိုက္ဖမ္းလို႔ ဆရာေတာ္၀ီရသူပါသြားရင္၊ အဲဒါကိုမေက်နပ္လို႔ အမ်ိဳးသားေရးအုပ္စုေတြ ရုန္းရင္းဆန္ခတ္ထလုပ္ရင္ စစ္အာဏာသိမ္းမႈဆိုတာ မျဖစ္လာႏိုင္ဘူးလို႔ ဘယ္သူေျပာႏိုင္မလဲ။ အဲအခ်ိန္မွာ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္မွာကို ေၾကာက္လွပါတယ္ဆိုတဲ့ အတိုက္အခံဒီမိုေခါင္းေဆာင္ေတြက ျပည္သူေတြကိုဆႏၵမျပေအာင္ တားႏိုင္တဲ့ၾသဇာ ရွိပါအုန္းမလား။ ၾကံ့ဖြံ႕ပါတီဆိုတာ ဒီပြဲမွာ ကိုင္ေနတဲ့ ဒိုင္ပါ။ အလံရွဴးေတြအမ်ားၾကီးထိုးေနတဲ့ ၀ိုင္းမွာ ဒိုင္ဆိုတာ ထိုင္စားမယ့္လူပဲေလ။ ဒီအတိုင္းဆက္သြားရင္ ကုလားအေရးဟာ ေဘးေရာက္ျပီး အလံုးစံုပ်က္သုန္းေရးကို ဦးတည္သြားပါလိမ့္မယ္။ ျပည္တြင္းက ျပႆနာခပ္သိမ္းရဲ့ အဓိကတရားခံက လက္ရွိအစိုးရအပါအ၀င္ အာဏာရပါတီပါ။ ခုခ်ိန္ထိ ေကာ္မရွင္ေတြ ေကာ္မတီေတြ ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ဖြဲ႔ေပမယ့္ ထိထိေရာက္ေရာက္ အလုပ္ျဖစ္တာ မေတြ႕ရေသးပါဘူး။ ေကာ္မရွင္ကအစီရင္ခံစာ တင္၊ အစီအရင္ခံစာကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ေကာ္မတီဖြဲ႔၊ ျပီးရင္ ဘာသံမွထပ္မၾကားရပဲ ေပ်ာက္သြားတာပါပဲ။ ဒီကိစၥေတြကို ဖိအားေပးဖို႔က်ေတာ့ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒီေတြ ပ်က္ကြက္ေနၾကပါတယ္။ နယ္စပ္လံုျခံဳေရးကိုလည္း ခုခ်ိန္ထိ ထိထိေရာက္ေရာက္ မလုပ္ႏိုင္ေသးပဲ ထိုင္ၾကည့္ေနပါတယ္။ တဖက္ႏိုင္ငံက အၾကမ္းဖက္သမားေတြ ၀င္လာျပီး အၾကမ္းဖက္တဲ့အခ်ိန္က်မွ တပ္မေတာ္က ကယ္တင္ရွင္အေနနဲ႔ ၀င္လာျပီး လူထုေမတၱာခံယူဖို႔ ေစာင့္ေနသလားေတာ့ မေျပာတတ္ပါဘူး။ သူတို႔ ေရာက္မလာခင္ အေသခံေပးရမယ့္ ရခိုင္လူမ်ိဳးေတြအတြက္ ရင္ေလးမိပါတယ္။ ကုလားအေရးမွာ အမ်ိဳးသားေရး ေဖာ္ရိႈးလုပ္ျပေပမယ့္ တရုတ္အေရးမွာ အျမီးကုပ္ေနတတ္တဲ့ လက္ရွိအစိုးရကို ၂၀၁၅ေနာက္ပိုင္း မျမင္ခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ မျမင္ခ်င္ေပမယ့္ အစိုးရမဟုတ္တဲ့လူေတြ အခ်င္းခ်င္းခုလိုကိုက္ေနၾကရင္ေတာ့ သူတို႔စင္ေပၚက ဆင္းသြားစရာအေၾကာင္း မရွိပါဘူး။ ကိုယ္ေတြသာ ေျမာင္းထဲေရာက္ကိန္း ရွိေနပါတယ္။ ကုလားေတြ၊တရုတ္ေတြကေတာ့ “ပန္းပန္လွ်က္ပါ” ေပါ့။

ဒီေလာက္ထိျဖစ္ပ်က္ေနတာေတာင္ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒီေတြနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရး၀ါဒီေတြဟာ အခ်င္းခ်င္းေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြး၊ ညိွႏိႈင္းအေျဖရွာဖို႔ အစီအစဥ္ရွိပံုမရပါဘူး။ ခုျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာက ေစတီေဘးမွာ ေပါက္ေနတဲ့ ေညာင္ပင္ကအျမစ္ထိုးတဲ့အတြက္ ေစတီအက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ အုပ္စုတစ္ခုက ေညာင္ပင္ကို ခုတ္၊အျမစ္ေတြတူးျပီး ေျမလွန္ဖို႔ပဲ စဥ္းစားတယ္၊ တစ္ဖက္ကေတာ့ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရး ရႈေထာင့္ကေန ေညာင္ပင္ခုတ္မယ့္ကိစၥကို အသဲအသန္ကန္႔ကြက္တယ္၊တူးမယ့္အုပ္စုက ေညာင္ျမစ္ေတြ ေစတီထဲ၀င္ေနတဲ့အတြက္ ေျမလွန္တူးလိုက္ရင္ ေစတီျပိဳက်မယ့္အေရးကို မစဥ္းစားသလို ေညာင္ပင္ခုတ္မွာကို ကန္႔ကြက္ေနတဲ့အဖြဲ႔က ဒီေညာင္ပင္ေၾကာင့္ မၾကာခင္ေစတီပ်က္စီးမယ့္အေရးကိုထည့္မတြက္သလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ႏွစ္ဖက္စလံုး ေစတီမပ်က္စီးေအာင္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖို႔ မစဥ္းစားပဲ အျပန္အလွန္ျပစ္တင္ေ၀ဖန္ေနၾကရင္ ေညာင္ပင္က ဘာမွမျဖစ္ပဲ ေစတီပဲမၾကာခင္ ျပိဳက်ပ်က္စီးသြားမွာပါ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဦး၀ီရသူတို႔အုပ္စုနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ အုပ္စုႏွစ္ခုစလံုးအေပၚ ၾသဇာလႊမ္းမိုးႏိုင္တဲ့ သီတဂူဆရာေတာ္လို ဆရာေတာ္ၾကီးေတြက ၾကား၀င္ေစ့စပ္ႏိုင္ရင္ အဆင္ေျပလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။

လူ႔အခြင့္အေရး၀ါဒီေတြထဲမွာလည္း ကိုယ့္မ်ိဳးဆက္ထဲက အမ်ိဳးသမီးေတြကို မ်ိဳးမတူဇာတ္ျခားဘ၀ မေရာက္ေစခ်င္သူေတြ ရွိေနသလို အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒီေတြကလည္း အရင္ကမရဖူးခဲ့တဲ့ လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုခြင့္ကို ဆံုးရံႈးခံခ်င္ၾကမယ္ မထင္ပါဘူး။ အဲဒီလိုအခ်က္မ်ိဳးေတြ ရွိေနလွ်က္နဲ႔ ဘာလို႔မေဆြးေႏြး မညိွႏိႈင္းႏိုင္ရမွာလဲ။ ကဲ!! ဆိုေရးရွိသေလာက္ ဥာဏ္မွီသမွ် ဆိုျပီးပါျပီ။ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ေတြအေနနဲ႔ ဇီးေစ့နဲ႔ေပါက္လို႔ ျဖံဳစရာအေၾကာင္းမရွိဘူး ဆိုတာလည္း မေရးခင္ကတည္းက သေဘာေပါက္ျပီးသားပါ။ ဒါေပမယ့္ ေစတနာနဲ႔ပစ္တဲ့ ဇီးေစ့ဟာ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ေတြရဲ့ ေျခရင္းမွာ အပင္ေပါက္လာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အမုန္းခံထုရက်ိဳး နပ္ျပီလို႔ပဲ ရိုးသားစြာ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။

ျမတ္သိန္းထြန္း(ဘြရွင္)

၀ံသာႏု

ပုဂၢလိကအျမင္သက္သက္မွ်သာ ျဖစ္သျဖင့္ လြတ္လပ္စြာသေဘာထား ကြဲလြဲႏိုင္ပါသည္။

0 comments:

Post a Comment