ေပါက္ကရ ေလးဆယ္

Subscribe:

Wednesday, April 25, 2012

လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားေရး (သေရာ္စာ)


လူ ့အခြင့္အေရးကို ဦးစားေပးသင့္သလား၊ အမ်ိဳးသားေရးကို ဦးစားေပးသင့္သလား


ဒီရက္ပိုင္း အင္တာနက္သံုးတိုင္း ေတြ႔ေနရတဲ့ post ေတြေၾကာင့္ ေခါင္းထဲမွာ ေမးခြန္းတစ္ခု အလိုလို ေရာက္လာပါတယ္။ ကိုယ္ေတြးတဲ့ေမးခြန္းကို ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ျပီးျပည့္စံုေအာင္ ေျဖႏိုင္ဖို႔ လံုေလာက္တဲ့ ဗဟုသုတကလည္း မရွိေလေတာ့ ခုေရးေနတဲ့ အခ်ိန္ထိလည္း ေတြးေနဆဲပါပဲ။ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ သံုးဆယ္နီးပါးကာလကို ျဖတ္သန္းျပီးတဲ့အထိ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုတဲ့ အသံေတြကို နားမဆန္႔ေအာင္ ၾကားဖူးခဲ့သလို အမ်ိဳးသားေရးဆိုတဲ့ ဟာေတြကိုလည္း ဦးေႏွာက္နဲ႔ မဆန္႔ေအာင္ သင္ၾကားမွတ္သားခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီေနရာမွာ အမ်ိဳးသားေရးဆိုတဲ့ စကားလံုးကို အမ်ားဆံုး သံုးခဲ့တာက ကၽြန္ေတာ့္တစ္သက္နီးပါး ခုခ်ိန္ထိ လူခ်စ္လူခင္ အင္မတန္ေပါတဲ့ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္း ယူနီေဖာင္း ၀တ္/ခၽြတ္ေတြ ျဖစ္ၾကျပီး လူ႔အခြင့္အေရးဆိုတဲ့ စကားလံုးကို  ျမစ္ဆိပ္မွာ အ၀တ္ေလွ်ာ္သလို ေပါေပါမ်ားမ်ား သံုးစြဲတတ္တာက ျပည္တြင္းျပည္ပ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားနဲ႔ ႏိုင္ငံျခားအေျခစိုက္ ျမန္မာဘာသာနဲ႔ ထုတ္လႊင့္တဲ့ မီဒီယာေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
အဲဒီအသံုးအႏႈန္းႏွစ္ခုက ကၽြန္ေတာ္ ဒီအသက္အရြယ္ထိ ေခါင္းထဲမွာ ဘီအီးနဲ႔ဘီယာ ေရာေသာက္သလို ဘယ္ဟာက ပိုေကာင္းလို႔ ေကာင္းမွန္းမသိ ျဖစ္ေနပါတယ္။
 ဒီႏွစ္ထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ထူးထူးဆန္းဆန္းေတြ ေတာ္ေတာ္ ျမင္လာရပါတယ္။ အရင္ဇာတ္ထဲမွာသာ ၾကားဖူးတဲ့ အမတ္ဆိုတာေတြကို အေကာင္လိုက္ၾကီး ျမင္လာရပါတယ္။ လိုအပ္တာမ်ားကို အျမဲတေစမွာစားျပီး အျမဲတမ္းစားျပီး နားမလည္တဲ့ အစိုးရက ပထမဦးဆံုးအၾကိမ္ ျမစ္ဆံုေရကာတာ စီမံကိန္းဆိုတဲ့ဟာ ေရႊ႕ဆိုင္းျခင္းဆိုတဲ့စရံကို ျပည္သူေတြလက္ကို ထူးထူးဆန္းဆန္း ထည့္ေပးတာမ်ိဳးေတြ လုပ္ျပလာတာမ်ိဳးေတြ ေတြ႕လာရပါတယ။္ ၁၉၉၀ရလာဒ္ကို အျမဲ ကိုင္စြဲျပီး တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့တဲ့ NLD ကလည္း ေရြးေကာက္ပြဲျပန္၀င္ဖို႔ ရိပ္ဖမ္းသံဖမ္းေလးေတြ ေျပာလာတာ ေတြ႔ေနရပါတယ္။ အဆိုးလား အေကာင္းလား မကြဲျပားေသးေပမယ့္ ျမန္မာျပည္ၾကီး ေျပာင္းလဲတာေတာ့ ေျပာင္းလဲေနပါျပီ။ ေထာင္ထဲက လူေတြလည္း တျပံဳၾကီး ျပန္လြတ္လာၾကပါတယ္။  ဧရာ၀တီေအာင္ပြဲရဲ့ ေနာက္ပိုင္း လူတိုင္းပီတိျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ အခ်ိန္ေလးပါ။ လြတ္လပ္ေရး ရျပီးကတည္းက မလြတ္လပ္လို႔ မတည့္ၾကတဲ့ လူမ်ိဳးစုေတြၾကား ဧရာ၀တီလွဳပ္ရွားမႈမွာ အမ်ိဳးသားေရးနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး စည္းစည္းလံုးလံုး ျဖစ္ခဲ့ၾကတာကို ဒီတစ္ခါပဲေတြ႔ဖူးပါတယ္။  အဲဒီတုန္းက ျမစ္အခြင့္အေရးဆိုေတာ့ လူ႔အခြင့္အေရးသမားေတြလည္း တက္တက္ၾကြၾကြေပါ့ေလ။ တကယ့္ကို ေပ်ာ္စရာပြဲၾကီးေပါ့။  ကဲလာျပန္ျပီ ေနာက္တစ္ပြဲ ရိုဟင္ဂ်ာတဲ့။ ဒီပြဲကေတာ့ နယ္နယ္ရရပြဲေတာ့ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ႏိုင္ငံျခားကေန စတင္တင္ဆက္လိုက္တာ။ ပြဲစီစဥ္သူ BBC ေပါ့။ အဲဒီမွာ စေတြ႔ၾကတာပါပဲ။ ေစာေစာက ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ ေျပာင္းလဲေနပါျပီလို႔။ အဲဒီစကားကို လူ႔အခြင့္အေရးသမားေတြက ျငင္းၾကတယ္ခင္ဗ်။ ေခတ္ေျပာင္းလာေပမယ့္ လူေတြရဲ့စိတ္ထဲမွာ အာဏာရွင္စနစ္ရဲ့ လႊမ္းမိုးမွဳေတြ မေပ်ာက္ေသးဘူးတဲ့။ သူတို႔ေျပာတာည္း မမွားဘူးဗ်။ ခုခ်ိန္ထိ အစိုးရနဲ႔ ဆက္သြယ္လုပ္ရတဲ့ အလုပ္ေတြမွာ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူက ရိုးရာျဖစ္ေနေသးတယ္ေလ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔က ဒီရိုဟင္ဂ်ာ ကိစၥမွာလည္း ဒီစကားပဲ ခံတြင္းေတြ႔ေနလို႔လားမသိဘူး၊ ထပ္ခါတလဲလဲ ဆက္ေျပာေနၾကတယ္။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔ကို ကၽြန္ေတာ္ ပါးစပ္ေဟာင္းေလာင္းျဖစ္ေအာင္ အံ့အားသင့္ရတဲ့ အေျပာင္းအလဲ တစ္ခုအေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ဟိုအရင္တုန္းက ျမန္မာျပည္က မီဒီယာေတြမွာ မျမင္ခ်င္ မၾကားခ်င္မွအဆံုး အျမဲပါလာတတ္တဲ့ ဘယ္သူမွလည္း စိတ္မ၀င္စားတဲ့ အစိုးရရဲ့ေဆာင္ပုဒ္ေတြ၊ မူ၀ါဒေတြကို ျပည္သူေတြက ဒီရိုဟင္ဂ်ာဆန္႔က်င္ေရးမွာ လိုလိုခ်င္ခ်င္ၾကီးကို ကိုင္စြဲလာၾကတယ္။ ေနာက္ျပီး ျပည္ပေရာက္ အတိုက္အခံေတြနဲ႔ အျမဲတေစ ရန္ေတြျဖစ္ေနတတ္တဲ့ အစိုးရ မီဒီယာ ေသနဂၤဗ်ဴဟာရဲ့ ဗ်ဴဟာမွဴးေတြျဖစ္ၾကတဲ့ ရုရွေရာက္ ျပည္သူ႔ခ်ဥ္ဖတ္ အရာရွိငယ္ေတြကလည္း ျပည္သူခ်စ္တဲ့ စစ္သားၾကီးေတြအျဖစ္ မားမားမတ္မတ္ေရွ႕ဆံုးတန္းက ပါလာၾကတယ္။ ျမန္မာျပည္ကို ဒီတသက္ ေျခဦးမလွည့္ပါဘူးဆိုျပီး တတိယႏိုင္ငံေတြမွာ ဒုကၡသည္အျဖစ္ ေရာက္ရွိအေျခခ်သြားၾကတဲ့ လူေတြကလည္း ဒီႏိုင္ငံကို သူတို႔ဘယ္ေလာက္ ျမတ္ႏိုးတယ္ဆိုတာ ျပလာၾကတယ္။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာကို ႏိုင္ငံေရးလို႔ အသံထြက္တယ္ ဆိုတာကလြဲရင္ ဘာမွပိုျပီး နားမလည္တဲ့ ႏိုင္ငံျခားေရာက္ ေန႔စားအလုပ္သမားေတြလည္း ပါလာတယ္။ ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွာ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ရာထူးေတြ ပိုင္ဆိုင္ထားၾကေပမယ့္  ျမန္မာမို႔လို႔ အႏွိမ္ခံရတဲ့အတြက္ ျမန္မာျဖစ္ရတာကို စိတ္နာေနတဲ့ ပညာတတ္ လူတန္းစားေတြလည္း ပါလာၾကတယ္။ ေနာက္ျပီး ဒုကၡသည္စခန္းမွာ ဟိုကေခၚႏိုး၊ ဒီကေခၚႏိုး ေမွ်ာ္တကိုးကိုးနဲ႔ ျမန္မာျပည္ လံုး၀မျပန္ခ်င္တဲ့ ဒုကၡသည္ေတြလည္း ပါလာၾကတယ္။ အံ့ၾသစရာမေကာင္းဘူးလားဗ်ာ။ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ့္အေဖ ေျပာဖူးတဲ့ စကားေလးတစ္ခြန္း သြားသတိရတယ။္ မင္းတို႔ကိုမုန္းတယ္ဆိုတာ သူမ်ားကို အရမ္းခ်စ္တယ္ ဆိုတာေလာက္ရွိတယ္တဲ့။မွန္တာေျပာရင္ သစၥာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အခ်င္းခ်င္း လံု၀မတည့္ၾကပါဘူး။ ႏွစ္ေပါင္း ေတာ္ေတာ္ၾကာခဲ့ပါျပီ။ တကယ္ေတာ့ ပဋိပကၡဆိုတာ နီးစပ္တဲ့လူအခ်င္းခ်င္း ျဖစ္တတ္တဲ့သဘာ၀ပါ။ ဒီလိုပဲေတြးမိပါတယ္။ တစ္ခုေမးခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ္တို႔အခ်င္းခ်င္း တကယ္မုန္းသြားၾကျပီလား။ ရခိုင္အမ်ားစု ဗမာကို နာၾကဥ္းပါတယ္။ နာၾကဥ္းစရာအတိတ္လည္း ရွိပါတယ္။ နာလဲနာၾကဥ္းသင့္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခုေနဗမာကေမးမယ္။ ရခိုင္ေတြကို မဟာျမတ္မုနိျပန္ေပးမယ္။ ကုလားေတြနဲ႔ အတူတူေနမလားလို႔။ ဟဲဟဲ အဲဒီလိုေမးတဲ့ဗမာကို ရခိုင္ကဘာျပန္ေျပာမလဲ။ ေျပာမယ့္စကားက ဆဲတာနဲ႔စမွာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ ခက္တာကလည္း အဲဒီျပႆနာက ဗမာတခ်ိဳ႕လုပ္ခဲ့တာ။ ဒါေပမယ့္ ဒီျပႆနာမွာ ရိုဟင္ဂ်ာဆန္႔က်င္တဲ့ဗမာကို ရခိုင္က ကန္႔ကြက္မလား။ ဧရာ၀တီတုန္းကေတာ့ သူတို႔နဲ႔ဘာမွမဆိုင္ေပမယ့္ ကန္႔ကြက္ခဲ့တဲ့ ရခိုင္ေတြရွိတယ္။ ေနာက္ျပီး ရွမ္း သူတို႔နဲ႔ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ေတာ္ေတာ္ေ၀းတယ္ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔လည္း ကန္႔ကြက္တယ္။ လူ႔အခြင့္အေရးကို တကယ္ခ်ိဳးေဖာက္ခံေနရတဲ့ လူေတြက လူ႔အခြင့္အေရးဆိုတာ နားမလည္ဘူးဆိုတာေရာ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား။ အဲ ေနာက္ျပီး ခ်င္းေတြ ကခ်င္ေတြကို လွည့္ေမးၾကည့္ရေအာင္။ သူတို႔က ခရစ္ယာန္ေတြ။ ရခိုင္ေတြရဲ့ ဗုဒၵဘာသာနဲ႔ သူတို႔နဲ႔ ဘာမွမဆိုင္ဘူး။ သူတို႔ေရာ သူတို႔နယ္ေျမမွာ ဒီရိုဟင္ဂ်ာေတြကို welcome လုပ္ႏိုင္ပါ့မလား။ ကဲ ခုလို တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ရန္ေၾကြးကိုယ္စီ အျပန္အလွန္တင္ေနၾကတဲ့ လူမ်ိဳးေတြက ေက်ာခ်င္းကပ္ျပီး ပြဲထြက္လာၾကပါျပီ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဇာတ္ဆရာ အစိုးရကလည္းျငိမ္ေနတယ္။တုတ္တုတ္ကိုမလႈပ္ဘူး။ ေခါင္းေဆာင္မင္းသမီးေတြျဖစ္ၾကတဲ့ ႏိုင္ငံျခား မီဒီယာ ေတြကလည္း ငုတ္တုတ္။ ဇာတ္ဆရာအလိုက် လိုက္ေျပာေပးရတဲ့ ျပည္တြင္းမီဒီယာ လူရႊင္ေတာ္ေတြကလည္း ဇာတ္ခံုေပၚမွာ ဟိုေငးဒီေငး။ ေခတ္ေပၚစတိတ္ရွိဳးထြက္ေပးဖို႔ တခ်က္တခ်က္ ဇာတ္ခံုေထာင့္က လွမ္းေအာ္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံျခားေရာက္ ပညာရွင္ဆိုသူေတြကလြဲရင္ က်န္တဲ့ တိုင္းရင္းသားရိုးရာ ဆိုင္း၀ိုင္းၾကီးက ပတ္မသာ အခါခါတီးေနရတယ္၊ ဇာတ္ကရုပ္လံုးၾကြမလာေသးဘူး။ ခက္တာက သာမန္လူတန္းစား ဆိုင္းဆရာနဲ႔ ေနာက္ထေတြက တီးသာတီးေနရတယ္၊ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ဘယ္လိုေတးသြားလဲ ဆိုတာကို ဂဃနဏ နားလည္တာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ေအာက္ကလူေတြက ေတြးမိတယ္။ ငါတို႔မ်ား မွားေနသလားေပါ့ေလ။ ႏိုင္ငံေရး ဗဟုသုတက နည္းတာကိုးဗ်။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ဟိုဘက္ဇာတ္ရံုမွာ လူ႔အခြင့္အေရး စတိတ္ရွိဳးသံေတြက ညံေနျပီ။ နားေထာင္လို႔ေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါၾကီးကို ရိုးရာဇာတ္သဘင္ ဆိုင္းဘုတ္ေအာက္မွာ ရံုသြင္းလို႔ အဆင္ေျပပါ့မလား။ ကိုေနေဇာ္ႏိုင္လည္း ဒီတစ္ခါဖြင့္ရမယ့္တံခါးက ပတၱာျပဳတ္ေနေတာ့ သူ႔အေပၚျပန္ပိမွာ စိုးရိမ္ျပီး တံခါး၀မွာ ဖြင့္ရေကာင္းႏိုးႏိုး မဖြင့္ရေကာင္းႏိုးႏိုး။ ေနာက္ျပီး အာရပ္လိႈင္းစီးျပီး လူထုတိုက္ပြဲကို ဆင္ႏႊဲဖို႔ ျပင္ဆင္ေနတဲ့ လူေတြက ျမန္မာေတြမဟုတ္ပဲ ဘဂၤလီေတြ ျဖစ္ေနေတာ့ ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြလည္း ဘာလုပ္လို႔ ဘာကိုင္ရမွန္းမသိ။ ေနာက္တေက်ာ့ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ လူ႔အခြင့္အေရး ေဆာင္ပုဒ္ကို လက္ထဲကမခ်တဲ့ NLD ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ေရာ အဲဒီေဆာင္ပုဒ္ေအာက္မွာ ရိုဟင္ဂ်ာေတြအတြက္ ေ၀စုပါမွာလား။ လက္ရွိအစိုးရကေရာ ကမၻာ့အလည္မွာ ေခတ္မွီေအာင္ ရိုဟင္ဂ်ာတံဆိပ္ မိတ္ကပ္ေလးလိမ္းျပီး ပြဲထြက္လာမလား။ ပိုျပီးေခတ္မွီေအာင္ အေမရိကန္ပေလးဘြိဳင္ေတြရဲ့ စတိတ္ရွိဳးကို ရံုသြင္းမလား။ လက္ရွိတရုတ္ျဖစ္ မီးဆလိုက္ေတြနဲ႔ပဲ ဆက္ကမလား။ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့ ျပည္ေထာင္စု ဆိုင္း၀ိုင္းၾကီးကေတာ့ "အတူေလးရယ္နဲ႔ ယွဥ္ကာျပိဳင္ ယွဥ္ကာျပိဳင္"ဆိုျပီး အပ်ိဳေတာ္ယိမ္းကိုေတာ့ စတီးေနပါျပီ။ ဒါေပမယ့္ စင္ေပၚက လူေတြကေတာ့ ခုထိငုတ္တုတ္။ လႈပ္ကိုမလႈပ္ၾကဘူး။ အဲ ဒီအခ်ိန္မွာတခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေျပာလာတယ္ဗ်။ ဇာတ္ဆရာက သူမွန္းထားသေလာက္ ပရိသတ္နဲ႔၀င္ေငြကို ခ်ိန္ဆျပီး မကပဲေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။  မင္းသမီးေတြကလည္း  နာမည္ရမယ့္ဂြင္ မဟုတ္ေလာက္ေတာ့ မထိန္းတတ္ရင္ ဘာျဖစ္မယ္မွန္းမသိလို႔ သတိေလးထားျပီး ေစာင့္ၾကည့္ေနတာ။ အခ်ိန္ေရာက္ရင္ ၾကြေနေအာင္ ကၾကပါလိမ့္မယ္ ဘာညာေပါ့ေလ။ Watchdog ေတြဆီက ထြက္လာတဲ့ အသံေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ ဆိုင္း၀ိုင္းတီးေနတာက ပရိသတ္ေခၚရံု လူစည္ရံု ပဏာမတီးလံုးထက္ကို ေက်ာ္လာျပီ။ ပရိသတ္ေတြလည္း ၾကားတဲ့လူတိုင္း ဖိနပ္ေလးဖင္ခုျပီး ပြဲခင္းထဲမွာထိုင္ေနၾကျပီ။ တီးလံုးေတာင္ အခါခါေက်ာ့လို႔ ပတ္စာေတာင္ပါးေနျပီ။ ပတ္စာမေလာက္လို႔ ထမင္းနဲ႔ျပာ ေရာၾကိတ္ေနတဲ့လူက ၾကိတ္ကုန္ၾကျပီ။ စင္ေပၚကလူေတြက တခ်က္မွမလႈပ္ေသးဘူး။ ဆိုင္း၀ိုင္းဆိုတာကလည္း ဇာတ္မွာ သူ႔ခ်ည္းသက္သက္ ရပ္တည္လို႔မရဘူးေလ။ သူတို႔ေတြ ကမွ ဇာတ္ဆိုတာပီျပင္ေတာ့မွာေပါ့။ဆိုင္းဆရာေတြကအံၾကိတ္တီး၊ ေနာက္ထေတြကလည္း ေယာက်ၤားဘာသား ရြာစားဘာညာနဲ႔ ေအာ္ရလြန္းလို႔ အသံေတြေတာင္ ျပာေနၾကျပီ။ မယံုရင္ BBC facebook page ထဲ ၀င္သာၾကည့္ေပေတာ့။ဒီေနရာမွာ အခရာက ဇာတ္ဆရာဆိုေပမယ့္ နဂိုကတည္းက ႏွစ္ပါးခြင္နဲ႔ နာမည္ၾကီးလာတဲ့ ဇာတ္ဆိုေတာ့ ႏွစ္ပါးညီမွ ျမိဳင္မွာကိုးဗ်။  အရင္က ဇာတ္ဆရာက ညာဘက္ယိမ္းရင္ မင္းသမီးေတြက ဘယ္ကိုယိမ္းၾကတယ္။ အခုဟာက ဘယ္ဘက္မွ မယိမ္းေတာ့ ပရိသတ္ေတြကလည္း ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္နဲ႔ေပါ့ေလ။ ၾကည့္ရတာ မင္းသမီးေတြက ဒစၥကိုသံကိုမွ ရင္ခုန္ၾကတယ္နဲ႔ တူပါတယ္။ အျပင္မွာက ကလပ္မွာကရင္ ေဒၚလာနဲ႔ရတာကိုးဗ်။ ခုေတာ့ ဘာေဒၚလာမွ မပါႏိုင္တဲ့ ရိုးရိုးလက္ခုပ္သံေတြပဲဆိုေတာ့ သိပ္ဖီလင္မလာၾကဘူး ထင္တယ္။ အေျခအေန ေစာင့္ၾကည့္ေနတာနဲ႔ေတာ့ မတူဘူး။ အင္း တစ္ခုေတာ့ ေတြးမိတယ္။ သူတို႔ကလပ္မွာ sexy dance ေတြကတုန္းက ေဒၚလာေတြဆုခ်ဖူးတဲ့ ပရိသတ္ တစ္ေယာက္တေလမ်ား ပြဲခင္းထဲမွာပါလာလို႔ ထိုင္မသိမ္းၾကီးနဲ႔ ကေနတာျမင္သြားရင္ ရွက္စရာၾကီးဆိုျပီး မကပဲ ရူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္ ေနတာမ်ားလား။ လိုက္စဥ္းစားရင္း ဇက္ေၾကာေတာင္ တက္လာျပီ။ အရင္က အရပ္ထဲမွာ ဘာျဖစ္ျဖစ္ သူတို႔က သီခ်င္းလုပ္ဆို၊ လူရႊင္ေတာ္ေတြက ပ်က္လံုးထုတ္နဲ႔  စည္လိုက္တာ။ အဲ စကားမစပ္ ဧရာ၀တီျမစ္ၾကီးက ေရအားလွ်ပ္စစ္ထုတ္ေပးမွ မီးလင္းမယ္ဆိုရင္ ငါတို႔အေမွာင္ထဲမွာပဲေနမယ္ ဆုိတဲ့လူေတြ အေမွာင္ထဲမွာ ဘဂၤလီေတြနဲ႔ အတူတူေနျပီး ကိုယ့္သားသမီး ေျမးျမစ္ေတြနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာအတြက္ စိုးရိမ္ပူပန္ေနၾကရတဲ့ ရခိုင္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး တစ္ခုခုမ်ားေျပာဖို႔ အစီအစဥ္ မရွိၾကေတာ့ဘူးလား။ မႏၱေလးမွာ ေဆြမ်ိဳးေပါက္ေဖာ္ေတြ (ေပးတတ္လိုက္တဲ့နာမည္) အမ်ားၾကီး ေရာက္ေနျပီဆိုတဲ့ အေၾကာင္းပဲ ေျပာေနၾကေတာ့မွာလား။ ျပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္တစ္သက္နီးပါး အမ်ိဳးသားေရးနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး အစိုးရမူ၀ါဒေတြကို လူေတြမဖတ္လည္းေရး၊ ဖတ္လည္းေရးတတ္ၾကတဲ့ ျမန္မာ့အလင္းနဲ႔ ေၾကးမံုသတင္းစာက ပင္တိုင္ေဆာင္းပါးရွင္ေတြကေရာ အဲဒီအေၾကာင္း ဘာမွမေရး၊ ဘာမွမေျပာၾကေတာ့ဘူးလား။ ကၽြန္ေတာ္က ပညာရွင္မဟုတ္ေတာ့ သူတို႔သာမေျပာရင္  အဲဒီလိုေျပာင္ေျမာက္တဲ့ စကားမ်ိဳးေတြ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ေတြးတတ္ေပါင္။ ရခိုင္ေတြကေျပာေနၾကျပီ၊ ငါတို႔ဆီမွာ ရွိသမွ်ေျပာင္ျပီ၊ ရိုဟင္ဂ်ာပဲ က်န္ေတာ့တယ္လို႔။ အဲဒီစကားကိုမ်ား ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတာ ရခိုင္ေတြအတြက္ ထိန္းသိမ္းထားအပ္တဲ့ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္တဲ့၊ ေျပာထြက္လိုက္ၾကတာ။ ႏိုင္ငံျခားက ပါရဂူဘြဲ႔ရ ပညာရွင္ေတြ ေျပာတာေနာ္။ ကၽြန္ေတာ့္လို ပညာမတတ္တဲ့လူက အဲလိုစကားမ်ိဳးလူၾကားထဲမွာ ဘယ္ေျပာရဲမတုန္း  ဟဲ ဟဲ။ အဲ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္ဗ်။ ခုဇာတ္စင္ေပၚမွာ ငုတ္တုတ္မိေနတဲ့အထဲမွာ RFA က ဦးခင္ေမာင္စိုးၾကီး မပါဘူးဗ်။ သူကေတာ့ ကခ်င္ေနမွာ ေသခ်ာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူမွမကေတာ့ သူလည္းမကရဲဘူးနဲ႔ တူပါတယ္။ အမွန္က သူက စင္ေပၚတက္ျပီး မကသင့္ဘူးဗ်။ ဆိုင္း၀ိုင္းမွာ ေနာက္ထလုပ္ရမွာ။ ၀ါကာ၀ါကာၾကီးနဲ႔ အင္တာဗ်ဴးကတည္းက သူ႔ရဲ့ပို႔လံုး ေဖာက္လံုးေလးေတြကို ေတာ္ေတာ္ သေဘာက်ေနတာ။ ၀ါကာ၀ါကာကလည္း သူ႔ဘီးကို ဘရိတ္ျဖဳတ္ျပီး ကုန္းဆင္းလွိမ့္ေပးလို႔ လွိမ့္ေပးလိုက္မွန္း မသိဘူး၊ ဇြတ္နင္းတာ ဟဲဟဲ။  ေရးလို႔ေတာင္ျပီးေနျပီ၊ ခုထိအေျဖကမထြက္ေသးဘူး။ အေမရိကတို႔ ဂရိတ္ျဗိတိန္တို႔မွာ ေဒါက္တာဘြဲ႔ရလာမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ You are neo-Fascist,You are Fucking Racist ဆိုျပီး ရဲရဲၾကီးေ၀ဖန္ပစ္လိုက္မယ္။ ျမန္မာျပည္က ဘြဲ႔ရ ပညာရွင္ဆိုရင္ေတာ့ "အဲ..ဒါကေတာ့ အစိုးရပိုင္းက ဘယ္လိုလာမလဲေတာ့ မသိဘူးေပါ့ေနာ္ ဒါက ကိုယ္ေတြ တစ္ေယာက္တည္းနဲ႔ ေျပာလို႔ျပီးမွာမဟုတ္ဘူး၊ ဒီ့ျပင္ လူေတြကိုလည္း လွမ္းေမးၾကည့္ပါအုန္း" လို႔ ေ၀့လည္ေၾကာင္ပတ္ ေျဖခ်လိုက္မယ္။ ဟဲဟဲ..ခက္တာက တကၠသိုလ္ဘြဲ႔ရ ပညာတတ္တစ္ေယာက္ မဟုတ္ေလေတာ့ ခုထိ ေယာင္၀ါး၀ါး ေတြးေနတုန္းပဲ။ တစ္ခုေမ့ေနတယ္။ အဂၤလန္မွာ ပါရဂူဘြဲ႔ယူျပီး ျမန္မာျပည္မွာ ပညာရွင္လုပ္ခဲ့တဲ့ ေဒါက္တာသန္းထြန္းဆိုရင္ေကာ ဘယ္လိုေျဖမယ္ထင္လဲ။ ဘယ္တကၠသိုလ္မွာမွ ဘာပါရဂူဘြဲ႕မွ မရခဲ့ေပမယ့္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရဆီမွာ ရခိုင္-ျမန္မာ ပ႑ိပ္ဘြဲ႕ခ်ီးျမွင့္ခံရတဲ့ ရခိုင္သမိုင္းပညာရွင္ ဦးဦးသာထြန္း ဆိုရင္ေရာ ဘယ္လိုေျဖမလဲ။ ၀ါကာ၀ါကာလိုေတာ့ အဂၤလိပ္လို ညွပ္ျပီး မေျပာမွာေတာ့ ေသခ်ာတယ္..ဟဲဟဲ။

                                                                                                      ငခၽြန္းေယ(၈.၁၁.၂၀၁၁)

0 comments:

Post a Comment