ေပါက္ကရ ေလးဆယ္

Subscribe:

Sunday, April 15, 2012

May Lay,Maung Zarni ႏွင့္ တျခားေသာ ရိုဟင္ဂ်ာေရွ႕ေနမ်ားသို ့ အိတ္ဖြင့္ေပးစာ

May Lay ကို ကၽြန္ေတာ္တစ္ခုေျပာခ်င္ပါတယ္ ကၽြန္ေတာ္တို ့ခုေဆြးေႏြးေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ပတ္သက္ျပီး အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္အေနနဲ ့ျဖစ္ျဖစ္ လူ႔အခြင့္အေရးလွဳပ္ရွားသူတစ္ေယာက္အေနနဲ ့ပဲျဖစ္ျဖစ္ စိတ္အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ရတယ္ဆိုရင္ေဆာရီးပါ ခုကၽြန္ေတာ္တို ့ေဆြးေႏြးႏွီးေႏွာၾကတဲ့ လူေတြထဲမွာ ဘာသာေရးအဓိကရုန္းတစ္ခုကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ရည္ရြယ္ထားတဲ့လူ တစ္ေယာက္မွမပါ၀င္ဘူးလို ့ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ယူဆမိပါတယ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံသားေတြဟာ လက္တစ္ဆုပ္စာလူတစ္စုရဲ ့ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မွဳေအာက္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တတ္ႏိုင္သေလာက္ စည္းလံုးညီညြတ္စြာေနထိုင္ခဲ့ၾကတာပါ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ဖိႏွိပ္ခံဘ၀ကို ကိုယ္တိုင္ၾကံဳခဲ့ရတဲ့အတြက္ May Lay တို ့ရဲ ့ရိုဟင္ဂ်ာေတြ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခံေနရတာကို နားလည္သေဘာေပါက္ပါတယ္ ဗုဒၵဘာသာ၀င္ေတြအေနနဲ ့ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့လူကို ကူညီဖို ့၀န္မေလးပါဘူး ဒါေပမဲ့ ဒုကၡေရာက္လို႔ ခဏတျဖဳတ္တည္းခိုခြင့္ေတာင္းတဲ့လူက အိမ္ရွင္ျဖစ္ခြင့္နဲ ့ရွိတဲ့ သမီးကိုပါ ရယူပိုင္ဆိုင္ခြင့္ေတာင္းဆိုလာရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို ့အေနနဲ ့ကၽြန္ေတာ္တို ့မွာရွိတဲ့ အိမ္ရွင္အခြင့္အေရးအတိုင္း ျပတ္ျပတ္သားသား ျငင္းဆန္ရပါလိမ့္မယ္ ခုကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဆြးေႏြးၾကတယ္ဆိုတာကလည္း အစၥလာမ္ဘာသာကို ရႈံ႕ခ်ဖို႔ဆိုတာထက္ ႏိုင္ငံတကာမွာ ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို ့ရဲ ့သမိုင္းနဲ႔ယဥ္ေက်းမႈအစဥ္အလာကို ျပန္လည္ေခ်ပႏိုင္ဖို႔ ေဆြးေႏြးေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္ လက္ရွိအေနအထားအရ နဂိုတည္းက က်ပ္တည္းေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕အိမ္ မတည့္ေပမယ့္ အဆင္ေျပေအာင္ အလိုက္အထိုက္ၾကည့္ေနၾကရတဲ့ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမေတြၾကားထဲမွာ ေသြးမေတာ္သားမစပ္ မရိုးသားတဲ့လူတစ္ေယာက္၀င္လာရင္ ကၽြန္ေတာ္တို ့ရဲ ့အိမ္အေျခအေနဟာ ပိုျပီးဆိုး၀ါးသြားပါလိမ့္မယ္ ခုခ်ိန္မွာ ဒီကိစၥကို ထိထိေရာက္ေရာက္မေျဖရွင္းႏိုင္ခဲ့ရင္ ေနာင္တခ်ိန္မွာ နဂိုကတည္းကမေကာင္းလွတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို ့ႏိုင္ငံရဲ ့သမိုင္းစာမ်က္ႏွာမွာ လူမ်ိဳးေရးသတ္ျဖတ္မွဳေတြနဲ႔ ပိုျပီးအရုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္သြားပါလိမ့္မယ္ ျမန္မာျပည္မွာ ေရွးဘုရင္ေတြလက္ထက္ကတည္းက အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြရွိခဲ့တာကို ကၽြန္ေတာ္တို ့ခၽြင္းခ်က္မရွိလက္ခံပါတယ္ တိုင္းရင္သားလူမ်ိဳးစုေတြထဲမွာေတာင္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ကမန္တိုင္းရင္းသားေတြ တရား၀င္ပါရွိျပီးသားပါ ျမန္မာျပည္မွာ ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ေနထိုင္လာခဲ့ၾကတဲ့အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ ႏိုင္ငံအေပၚခ်စ္ျမတ္ႏိုးမွဳက ကၽြန္ေတာ္တို ့နဲ ့သိပ္ျပီးမျခားနားပါဘူး ဘယ္ေနရာရာေရာက္ေရာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားဆိုတဲ့အမည္ကိုေတာ့ ျမတ္ႏိုးစြာဆုပ္ကိုင္ေနၾကဆဲပါ ဒီလူမ်ိဳးေတြဟာ ျမန္မာလူေနမွဳဘ၀မွာ လိုက္ေရာညီေထြျဖစ္ဖို ့အတြက္ ႏွစ္ေပါင္းရာခ်ီ မ်ိဳးဆက္မ်ားစြာ အခ်ိန္ယူခဲ့ၾကရတာပါ ဒါေပမဲ့ May Lay တို႔ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့လူေတြက ကၽြန္ေတာ္ေျပာတဲ့ ျမန္မာအစၥလာမ္ေတြလို ျမန္မာျပည္ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သံသယရွိမိပါတယ္ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ေျပာရရင္ သူတို႔ကျမန္မာျပည္မွာေနခ်င္ေပမယ့္ အေမေက်ာ္ျပီး အာရပ္နဲ ့ပါကစၥတန္ကို အေဖေခၚခ်င္ေနၾကပါတယ္ အယ္ကိုင္ဒါကို ပေထြးေတာ္ခ်င္ေနၾကပါတယ္ May Lay ေရာ ဘယ္သူ ့ကို အေဖေခၚခ်င္ပါသလဲ           May Lay ရည္ညႊန္းထားတဲ့ အေမရိကက Maung Zarniရဲ ့ လူ႔အခြင့္အေရးပံုစံခြက္ထဲမွာကၽြန္ေတာ္တို႔ လူမ်ိဳးေတြရဲ ့စိတ္ေနသေဘာထားစရိုက္သဘာ၀နဲ ့ရိုဟင္ဂ်ာေတြရဲ ့စရိုက္ကို ေရာခ်က္ရင္ စားမရပဲ အဆိပ္ျဖစ္မွာေသခ်ာပါတယ္ သူတို႔ႏိုင္ငံမွာေတာင္မွ လံုျခံဳေရးနဲ ့ပတ္သက္ျပီး အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္ခံေနရဆဲပါ သူတို႔လူမ်ိဳးနဲ႔စရိုက္တူဘာသာတူ လူမ်ိဳးတူ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ကို လက္မခံခိုင္းပဲ ဘာမွမတူတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို ့ကို အတင္းလက္ခံခိုင္းေနတာေတာ့ လံုး၀သဘာ၀မက်ဘူးထင္ပါတယ္ ေနာက္တခ်က္က အေမရိကန္က ဘာလို ့ရိုဟင္ဂ်ာကိုအသိအမွတ္ျပဳျပီး ပါလက္စတိုင္းက်ေတာ့ အသိအမွတ္မျပဳခ်င္ရတာလဲ စဥ္းစားစရာပါ ခုလက္ရွိအေနအထားအရ သူမ်ားကို မ်က္ရည္သုတ္ဖို ့ထက္ ကိုယ္ေတာင္မွ ထိုင္ငိုေနရဆဲျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို ့ျပည္သူေတြရဲ ့ဘ၀ သူမ်ားကိုေနစရာေပးဖို႔ထက္ ကိုယ္ေတာင္ဖင္ထိုင္စရာရွားပါးေနတဲ့ အခ်ိန္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမေတြ အေ၀းမွာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေရာက္ေနၾကပါတယ္ တကယ္လို ့သူမ်ားေတြကို ကိုယ္ခ်င္းစာလိုက္ရင္ သူတို ့ျပန္လာတဲ့ တေန ့ ကၽြန္ေတာ္တို ့ကို သူတို ့ဘာေျပာၾကမလဲ ခုမွ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ အေျပာင္းအလဲဆိုတာေလးကို ေရးေရးေလးျမင္ရရုံရွိပါေသးတယ္ ဒီအခ်ိန္မွာ ဘာမွ ႏိုင္ငံအေပၚအက်ိဳးျပဳႏိုင္ျခင္း အက်ိဳးျပဳခဲ့ျခင္းမရွိခဲ့တဲ့လူေတြေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို ့အားလံုးရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ေရစုန္အေမ်ာမခံႏိုင္ပါဘူး ႏိုင္ငံတကာမွာ ခုခ်ိန္ထိ ဘာသာေရးကြဲျပားမႈေတြေၾကာင့္ ျပသနာေပါင္းစံုေျဖရွင္းေနရဆဲပါ အေသးအဖြဲေလးကေန အၾကီးၾကီးျဖစ္လာတတ္တဲ့ ဒီမတူတဲ့ လူမ်ိဳးေတြၾကားမွာ ကၽြန္ေတာ္တို ့မ်ိဳူဆက္ေတြကို အေသမခံႏိုင္ပါဘူး သူတို ့လူမ်ိဳးေတြကိုလည္း မေသေစခ်င္ပါဘူး Maung Zani ရဲ ့အျမင္ကို ပံုမွန္အေျခအေနမ်ိဳးမွာ လူသားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေလးစားပါတယ္ ဒါေပမဲ့ တရားလိုတစ္ေယာက္အေနနဲ ့တရားခံေရွ ့ေနရဲ ့ေလွ်ာက္လဲခ်က္ကိုေတာ့ လံုး၀လက္မခံႏိုင္ပါဘူး ဒီလိုလူမ်ိဳးေတြရွိခဲ့လို ့လဲ ခုခ်ိန္ထိ ကၽြန္ေတာ္တို ့ဒီျပသနာကိုေျပာေနရတာပါ အရင္ဖဆပလေခတ္ကတည္းက ဒီလိုလူမ်ိဳးေတြမရွိခဲ့ရင္ ခုခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို ့လည္း ႏိုင္ငံအတြက္ ဒီထက္ပိုျပီး အက်ိဳးရွိေစမယ့္ စကားေတြေျပာျဖစ္ေနမွာပါ မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာ တခ်ိဳ ့ေသာ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြနဲ ့ပတ္သက္ျပီး ေျဖရွင္းရခက္ေနတဲ့ျပသနာေတြ အမ်ားၾကီးရွိေနပါတယ္
ေလာေလာဆယ္ဥပမာေပးခ်င္တာက ထိုင္းႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္းကိုပါပဲ ဘာေတြျဖစ္ေနသလဲဆိုတာ May Lay အသိပါပဲ အစၥလာမ္ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံျဖစ္တဲ့မေလးရွားမွာေတာင္ ပါတီတစ္ခုက အစၥလာမ္ဓမၼသတ္ရဲ႕ ဥပေဒတစ္ခုျဖစ္တဲ့ Hudud Lawကို အသက္သြင္းဖို ့ပါလီမန္မွာ ၾကိဳးပမ္းေနတဲ့အတြက္ အစိုးရေရာ အတိုက္အခံေတြကပါ တြင္တြင္ျငင္းေနၾကတဲ့ အျဖစ္ပါ ဆိုလိုခ်င္တာက အစၥလာမ္အုပ္စုမ်ားတဲ့ႏိုင္ငံမွာ လူ႔အသိုင္းအ၀န္းဆိုင္ရာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးနဲ ့စည္းလံုးညီညြတ္ေရးဆိုင္ရာျပႆနာေတြ အမ်ားၾကီးျဖစ္ေလ့ရွိတယ္ဆိုတာပါပဲ လက္ရွိ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံမွာေတာင္မွာ အစိုးရကစည္းကမ္းေတြထုတ္ျပန္ျပီး လိုက္ညိွေနရတဲ့ဘ၀ပါ ကၽြန္ေတာ္တို ့ျမန္မာျပည္မွာ ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ေနလာခဲ့ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြဟာ ျမန္မာလူေနမွဳဘ၀ေတြနဲ ့လိုက္ေလွ်ာညီေထြခုလိုေနႏိုင္ဖို ့ ႏွစ္ေပါင္းရာခ်ီအခ်ိန္ယူခဲ့ရတာပါ May Lay တို ့ရိုဟင္ဂ်ာေတြက အဲဒီလူေတြလိုေနႏိုင္ဖို ့ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ယူရမယ္ထင္ပါသလဲ အဲဒီကာလမွာ အဓိကရုဏ္းေတြဘယ္ေလာက္ထိေတာင္ ေပၚေပါက္လာမလဲ ေနာက္ျပီး ဖားခုန္စနစ္နဲ ့သူတို႔ေနာက္ကလိုက္လာၾကမဲ့ လူဦးေရထူထပ္မႈ ေပါက္ကြဲလုလုျဖစ္ေနတဲ့ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏိုင္ငံသားေတြ ဘယ္ေလာက္ေတာင္မွ ျမန္မာျပည္ထဲကို လွိမ့္၀င္လာၾကမလဲ ကၽြန္ေတာ္တို ့အသက္ရွင္ေနစဥ္ကာလမွာ ဒီအျဖစ္ကို မကာကြယ္ႏိုင္ခဲ့ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔မ်ိဳးဆက္ေတြအတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို ့ဟာ သမိုင္းတရားခံျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္ ျမန္မာလူမ်ိဳးဆိုတဲ့ အေရခြံကိုေဆးသုတ္ျပီး အေမရိကန္တစ္ေယာက္ျဖစ္သြားျပီျဖစ္တဲ့ Maung Zarni လိုလူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို ့ျမန္မာျပည္ အနာဂတ္မွာ ေခြးစားစား က်ီးထိုးထိုး သူမ်ိဳးဆက္နဲ႔ဘာမွမဆိုင္ေတာ့တဲ့အတြက္ လူ ့အခြင့္အေရးတရားေတာ္ျမတ္ကို လူပံုအလယ္မွာ က်ဴးရင့္လို႔ရပါတယ္ ကၽြန္ေတာ္တို ့ကေတာ့ သူတို႔လိုလူမ်ိဳးေတြအထင္မၾကီးတဲ့ made in Burma ေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ Maung Zarni ရဲ ့အေမရိကန္လူ ့အခြင့္အေရးေၾကာ္ျငာစာတန္းအရ Racist ေတြျဖစ္ေနအုန္းမွာပါပဲ ကၽြန္ေတာ့္ႏိုင္ငံ ကၽြန္ေတာ့္လူမ်ိဳးအတြက္ ခုခ်ိန္မွာသာမက ေနာက္မေသခင္အခ်ိန္ထိ ကၽြန္ေတာ္ ဂုဏ္ယူစြာနဲ ့Racist ျဖစ္ေနအုန္းမွာပါ။

                                                                             ငခၽြန္းေယ(၃.၁၁.၂၀၁၁) 
James Mmt ရဲ ့Note မွာ ေရးခဲ့တဲ့ comment အတိုင္း ျပန္လည္ေဖာ္ျပထားတာျဖစ္ပါတယ္။

0 comments:

Post a Comment